همایش کاشت درخت دوستی و وحدت با شعار اقتصاد مقاومتی و مدیریت انرزی با نام 27 شهید پاسدارآسمانی به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با 4 استان دیگر در زاهدان هم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم روز درختکاری در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان همزمان در چهار استان مازندران، کرمانشاه، کرمان و خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به این مطلب که هر ساله بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری که باید در نیرو‌های مسلح کار غرس و کاشت نهال انجام شود، بر همین اساس سپاه سلمان کاشت نهال مثمر را در دستور کارش قرار داده است.

وی با اشاره به این مطلب که با توجه به شرایط کم بود آب در استان، به فضای سبز در این استان اهمیت بسیاری داده می‌شود افزود: این برنامه به عنوان وحدت و نمادی از همدلی و یک پارچگی اجرا که در این برنامه کاشت درخت دوستی و وحدت به نام ۲۷ پاسدار آسمانی شهید اجرایی شده است.

همچنین حجت الاسلام باقری مسئول حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان نیزبا توجه به اهمیت و ارزش بحث درختکاری در آیات و روایات گفت: درختکاری در نیرو‌های مسلح توجه به مبانی پدافند غیرعامل است چرا که ایجاد نشاط و شادابی عوامل بازدارنده در برابر دشمن است.

وی با تاکید بر این مطلب که سپاه باید در برابر تهدیدات دشمن هوشمندانه عمل کند، افزود: این نهاد مقدس و مردمی امروز علاوه بر کار امنیتی اش به کمک مردم آمده و بخشی از نیازمندی‌های مردم جامعه حل و فصل کرده و می‌کند.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: سپاه پاسداران ادامه دهندگان راه شهدا هستند، که با کاشت درخت نشاط و شادابی را به جامعه منتقل می‌کنند، غرس نهال توسط سپاه یکی از اقدامات موثری است که جهت بهره مندی افراد انجام می‌شود.
ارسال نظرات