خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خبر داد:
حقایق پور گفت: استان قزوین، اولین و تنها استان در بحث ثبت خاطره گویی والدین شهدا می باشد. در دو سال گذشته رتبه برتر استانی و در سال ۹۶ علاوه بر استانی رتبه برتر کشوری را دریافت نمودیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۶۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دیدار جمعی از اعضای بنیاد با استاندار بیان کرد:۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ است که به نام روز شهید نامگذاری شد و از سال ۹۲ برنامه های بسیار خوب با رویکرد ترویجی در بنیاد برگزار شد و در همین راستا ۴۴ برنامه از روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه سالجاری اغاز میشود.

وی گفت:از آنجا که بنیاد در بخش حمایتی فعالیتهای بسیاری انجام می دهد، اما علیرغم خدمات ارایه شده، سیاست کلی ما کتمان خدمات حمایتی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به عملکرد سال گذشته اظهار کرد:۳۵ گروه خدمات در قالب ۷۰ خدمت ارایه می دهد و بیش از ۷۰ درصد از خدمات الکترونیکی شده است. در سال گذشته تکمیل فاز یک مجتمع فرهنگی ورزشی با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان راه اندازی شد و در شش ماه سال اینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

حقایق پور عنوان.کرد:در بخش درمان علیرغم مشکلات درمانی که هنوز هم بخشی از بیمارستانهای خصوصی با ما همکاری ندارند،
۷ هزار و ۷۰۰ نفر تحت بیمه می باشند همچنین برای هزار و ۶۴۷ نفر از والدین شهدا، علاوه بر حقوق و مستمری با تشکیل پرونده، هزینه هایی در قالب مراقبت به آنها پرداخت می شود.

حقایق پور تصربح کرد:عیادت از بیماران همه روزه در دستور کار این اداره کل قرار دارد. همچنین
۱۶۳ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و در جهت ایجاد اشتعال امسال ۱۶۰ نفر استخدام و در قالب پرداخت وام مشاغل خانگی ۷۷ نفر، در قالب طرح سپاس یازده هزار دیدار در استان برگزار شد.

وی اضافه کرد:۲۲۰ یادواره شهدا در استان برگزار شد و ۵۲۳ دانش آموز و ۳هزار و ۲۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی و اموزشی ما استفاده می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد:استان قزوین، اولین و تنها استان در بحث ثبت خاطره گویی والدین شهدا می باشد. در دو سال گذشته رتبه برتر استانی و در سال ۹۶ علاوه بر استانی رتبه برتر کشوری را دریافت نمودیم.

حقایق پور بیان کرد:علاوه بر همه خدمات ارایه شده مشکل اساسی ما درمان ایثارگران است که مشکلی کشوری است. خوشبختانه با مذاکره با علوم پزشکی در بحث درمانی مشکلی نداریم اما در بحث دریافت دارو، ایثارگران با مشکل مواجه می باشند.

وی اضافه کرد:ایثارگران امتحان خود را در طول جنگ و انقلاب پس داده اند و امروز ما باید نسبت به ارایه خدمات به این قشر عزیز تلاش کنیم.

حقایق پور گفت:مشکل بعدی مشکل اشتغال است که علاوه بر مستندات قانونی مشکلاتی وجود دارد. همچنین وجود موازی کاری ها مشکلاتی را برای ما بوجود اورده اما با تجمیع امکانات فرهنگی می توان اتفاقات خوبی را ایجاد کرد که نمونه بارز ان برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها