خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با هنرمندان بسیجی:
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید از قرآن کریم و نهج‌البلاغه به عنوان نمونه‌های بارز هنر‌های معنوی و دینی نام برد و گفت: یکی از راهکار‌های پیشرفت اسلام استفاده از هنر در قالب‌های مختلف است، اما در این راستا باید به دنبال استفاده از ظرفیت هنرمندان متعهد و متخصص باشیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۷۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و جمعی از هنرمندان بسیجی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه موضوع هنر بسیار مهم و اولویت‌دار است، تصریح کرد: خدمت به حق و انقلاب با هر وسیله از عبادت‌ها و کار‌های پر ارزش است.

وی اضافه کرد: هنر در اسلام دارای جایگاه بسیار بلندی است به شرط اینکه این هنر در راه تقویت حق و ایمان بکار گرفته شود.

این مرجع تقلید خطبه حضرت زهرا (س) را نشان از هنرمندی این بانوی بزرگوار دانست و عنوان کرد: خطبه حضرت زینب (س) در شام نیز یکی دیگر از نمونه‌های هنر است، هنر به هر شکلی اگر در راه جذب و حرکت به سمت حق و انقلاب باشد ارزش فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیجی در دنیای امروز که مبارزه میان حق و باطل و انقلابی و ضدانقلابی در سطح وسیعی وجود دارد می‌توانند هنرنمایی‌های بسیاری داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی از قرآن کریم و نهج‌البلاغه به عنوان نمونه‌های بارز هنر‌های معنوی و دینی نام برد و گفت: یکی از راهکار‌های پیشرفت اسلام استفاده از هنر در قالب‌های مختلف است، اما در این راستا باید به دنبال استفاده از ظرفیت هنرمندان متعهد و متخصص باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته هنر تجسمی و پیشرفت کرده را نداشته‌ایم، عنوان کرد: در گذشته هنر فقط به نویسندگی محدود بود، اما امروزه هنر به مرحله تجسم رسیده و افراد می‌توانند با تصویرسازی حرکت انقلاب، شهدا و مردم به تحریک شور و حساسیت برسند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر چند ارائه هنر در قالب‌های شعر و نویسندگی ارزش بسیاری دارد، اما امروز میزان تاثیرگذاری هنر تجسمی بسیار بیشتر از هنر‌های دیگر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها