خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل کمیته امداد استان فارس خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: هفت هزار و ۱۵ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس در سال جاری با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۵۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس، با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تأمین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

بذرافشان با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۶۰۲۵ نوعروس، ۸۵۰ نو داماد و ۱۴۰ کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، گفت: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم سه میلیون تومان و دامادها نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می کنند.

بذرافشان با تصریح اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ، ۲۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال از طریق درآمد محلی، ۱۳۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۲۲ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین ‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار