خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی استان فارس به بیان توصیه‌هایی در خصوص خانه‌تکانی و خرید نوروزی به شهروندان پرداخت.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، فرج شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تكاپوی شهروندان برای خانه تكانی و خرید نوروزی به بیان توصیه‌هایی در این خصوص پرداخت.

وی افزود: افرادی که برای نظافت منزل، فروش اسباب و اثاثیه مستعمل و یا انجام کار های تعمیراتی به منزل آورده می‌شوند، حتماً با شناخت قبلی و افراد مورد اطمینان باشند و از آوردن افراد دوره گرد و ناشناس به منزل جدا خودداری كنند.

شجاعی با بیان اینكه در صورت به‌کارگیری نظافتچی و تعمیر کار در منزل، حتما یکی از اعضای خانواده حضور داشته باشند، گفت: در هنگام حضور نظافتچی و تعمیر کار در منزل، از بیان مطالب غیر ضروری مانند تعداد اعضا خانواده، شغل، ساعت‌های ورود و خروج، نشان دادن طلا و جواهرات و ....خودداری كنید.

وی همچنین تأكید كرد: در صورت حضور نظافت چی یا تعمیر کار منزل، از قرار دادن پول و طلاجات یا اشیاء قیمتی در دید و دسترس خودداری كنید.

رئیس پلیس آگاهی فارس یادآور شد: چنانچه برای خرید از منزل خارج می‌شوید سعی شود یکی از اعضای خانواده در خانه حضور داشته باشد؛ و اگر لزوما باید همه با هم از منزل خارج شوید ضمن اطمینان از قفل کردن درب‌های ورودی و پشت بام، یکی از چراغ‌ها را روشن بگذارید و حتماً به همسایه مجاور بسپارید.

وی با بیان اینكه اگر در هنگام خرید فرزند خرسال همراه دارید حتما نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره تلفن همراه را روی تکه کاغذی نوشته و در جیب لباس او قرار دهید، گفت: به گونه‌ای که فرزند خردسال شما دچار ترس و اضطراب نشود به او بیاموزید که از افراد ناشناس هدیه و به ویژه خوراکی در یافت نکند و همراه افراد ناشناس نرود و سعی كنید از پوشاندن زیور آلات به کودکان خودداری شود.

شجاعی بیان كرد: در هنگام خرید رفتن با توجه شلوغی خیابان‌ها، حتی‌الامکان از وسیله نقلیه عمومی استفاده كنید و اگر مجبور به استفاده از خودروی شخصی شدید، حتماً آن را در پارکینگ و یا توقف‌گاه‌های مناسب قرار دهید.

رئیس پلیس آگاهی فارس توصیه كرد كه از قرار دادن کیف دستی، پول نقد و اشیاء قیمتی در درون خودرو خودداری و از همراه بردن همه مدارک شناسایی و مالکیتی در هنگام خرید خودداری كنید.

وی همچنین گفت: در هنگام خرید خودتان کارت را وارد دستگاه پوز كنید و شماره رمز و مبلغ را وارد کنید و رسید پرداخت پول را از فروشنده تحویل بگیرید و مبلغ آن را بررسی کنید.

شجاعی در پایان افزود: در محل‌های شلوغ و پر جمعیت مانند پیاده‌روها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و اتوبوس‌ها مواظب اطراف خود به ویژه افرادی که خودشان را به شما نزدیک می‌کنند، باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها