اداره کشور پول می‌خواهد و سال آینده درآمد کشور کمتر از قبل خواهد بود و با تحریم‌هایی که صورت گرفته نمی‌توانیم وضعیت گذشته را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۰۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛، برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص اصرار عجیبی بر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و بیان صعب‌المعیشه بودن شرایط ایران دارند.

زهرا ساعی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار می‌کند: «به هرحال سال ۹۸ مشکلات و معضلات ما باتوجه به تحریم‌های ظالمانه بیشتر خواهد شد؛ گفته می‌شود مراودات بانکی محدود و فروش نفت هم سخت می‌شود، مشخص است که عرصه بر ما تنگ‌تر و معظلات و مشکلات هم گسترده‌تر از قبل می‌شوند.»

در کنار او، احمد شیرزاد، دیگر فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم نیز طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز نوشته است: «گرچه نارضایتی‌های مردم اکثراً اقتصادی و معیشتی است، اما دیگر با صحبت و سخنرانی جامعه دلگرم نمی‌شود. اداره کشور پول می‌خواهد و سال آینده درآمد کشور کمتر از قبل خواهد بود و با تحریم‌هایی که صورت گرفته نمی‌توانیم وضعیت گذشته را داشته باشیم و به احتمال زیاد رشد اقتصادی صفر خواهیم داشت.»

*این سیاه‌نمایی‌ها در حالیست که اوضاع کشورمان هرگز به سختی دوران آغاز تحریم‌های رسمی در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی و یا به سختی دوران جنگ نیست.

از طرف دیگر تمام وضع موجود و مشکلاتی که این روزها گریبان مردم را گرفته است نتیجه «تَکرار می‌کنم» خاتمی و حمایت اصلاح‌طلبان از دولت بعنوان شرکای رئیس‌جمهور روحانی است.

فلذا بدیهیست که هم‌اکنون وقت سیاه‌نمایی این افراد نیست بلکه وقت عذرخواهی از مردم و نظام اسلامی است.

مسئله جالب دیگر نیز این است که این افراد بعنوان نماینده مجلس و فعال سیاسی به جای آنکه فعالیت در سایه‌سار پرچم کشور و در جهت منافع نظام را انتخاب کنند؛ طریقی دیگر برگزیده‌اند و تندتر از دشمنانی مثل ترامپ و سعودی و غیره بر سیاه‌بودن و سیاه شدن اوضاع اقتصادی کشور اصرار دارند.

این در حالی است که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز نمی‌تواند بیش از ۳۰ درصد باشد و مثلاً اینکه دولت محترم نمی‌تواند کاری کند که گوشت کیلویی ۵۰ هزار تومان، با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به دست مردم نرسد؛ هیچ ربطی به تحریم و آمریکا و شرایط اقتصادی کشور ندارد.

مسئله خودرو نیز از همین قرار است و دولت و اصلاح‌طلبان توانایی این را ندارند که در مقابل فرایند غلط گرانی‌های یک‌شبه خودرو ایستادگی کنند؛ فلذا کسانی از آنها کل این قضیه را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند.

همچنین باید از ساعی و شیرزاد توضیح خواست که چرا به جای القای امید به مردم و بیان مثبتات بزرگ اقتصادی کشور مثل بهتر بودن ضریب جینی ایران از آمریکا؛ اصرار بر طرح این سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب و دادن وعده جهنم به مردم در سال آینده دارند؟

برخی محافل تحلیلی تأکید می‌کنند که این صحبت‌ها که عموماً توسط ستاد جریان سیاسی خاص طراحی و پمپاژ می‌شود صرفاً به منظور ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور و زمین زدن حاکمیت در قالب شرایطی است که اصلاح‌طلبان پدید آورده‌اند.
بدیهیست که اگر با این سیاه‌نمایی‌ها برخورد عمده‌ای صورت نگیرد؛ کشور در گرداب فتنه پیش‌بینی شده فرو خواهد غلتید.

در همین راستا لازم به اشاره است که قوه قضائیه مصوبه‌ای را گذرانده مبنی بر اینکه صاحبان سیاه‌نمایی بایستی احضار قضایی شوند و مستندات گفته‌هایشان را ارائه کنند.

ستاد تبلیغات اقتصادی با مدیریت وزیر کشور نیز مکلّف به برخورد قضایی و امنیتی با سیاه‌نمایی اقتصادی شده است.

مع‌الوصف اما تاکنون هیچ خبر دندانگیری از مصوبه و از ستاد فوق‌الاشاره درباره مبارزه با سیاه‌نمایی به گوش مردم و رسانه‌ها نرسیده است...

قبل از ساعی و شیرزاد، سعید حجاریان نیز طی اظهاراتی درباره سال ۹۸ گفته بود: «من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رأی بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود.»

منبع: مشرق

ارسال نظرات