خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ثبت جهانی انگور حاصل آمادگی و بینش کشاورزان بود، استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، کشاورزان و باغداران و پژوهشکده انگور و کشمش را سه ضلع مثلث برای پیشبرد اهداف برشمرد.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۷۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

بخش عمده‌ای از ثبت جهانی انگور حاصل آمادگی و بینش کشاورزان بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در نشست تخصصی پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به منظور بررسی راهکارهای استفاده از مزایای ثبت جهانی انگور ملایر، پژوهش، آموزش، زراعت و تجارت را چهار گام مهم در این فرآیند قلمداد کرد که چنانچه در جای خود اجرایی شود، در کنار سنت‌های حفظ شده می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ثبت جهانی انگور حاصل آمادگی و بینش کشاورزان بود، استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، کشاورزان و باغداران و پژوهشکده انگور و کشمش را سه ضلع مثلث برای پیشبرد اهداف برشمرد و حرکت گام به گام را لازمه رسیدن به نتایج مطلوب خواند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اجرایی شدن پژوهش‌ها در باغات انگور، شناسایی و کشف سنت‌ها با پژوهش‌های جدید، استفاده از ظرفیت پژوهشکده و طراحی ایده‌های جدید در نظام تولید انگور همچون شیوه‌های نوین آبیاری و مهندسی خاک را گام‌های مهم در فرآیند بهره‌وری از ثبت جهانی انگور و حفظ و ادامه حیات این عنوان برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات