معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: واحدهای تولیدی در فرصت باقی مانده هرچه سریعتر نسبت به ترخیص ماشین آلات مشمول مصوبه اخیر هیات وزیران اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۴۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
 

به گزارش شاتا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص ارز مرجع (4200 تومانی )برای تسویه تعدادی از اسناد اعتباری صاحبان صنایع با مصوبه اخیر هیات وزیران خبرداد و گفت: واحدهای تولیدی در فرصت باقی مانده هرچه سریعتر نسبت به ترخیص ماشین آلات مشمول مصوبه اخیر هیات وزیران اقدام کنند.

فرشاد مقیمی با اشاره به اتخاذ تدابیر حمایتی برای بخش تولید گفت: تسویه اسناد اعتباری واحدهای تولیدی با تخصیص ارز مرجع از جمله مهمترین دغدغه های وارد‌کنندگان کالاها ، ماشین آلات ،تجهیزات و قطعات بود که با اصلاحیه مصوبه قبلی هیات محترم وزیران در این خصوص، مشکل برطرف شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از هماهنگی با گمرک برای تسریع در ترخیص قطعات و تجهیزات خبرداد و خاطر نشان‌کرد: واحدهای صنعتی آن بخش از محموله های وارداتی که گشایش اعتبارات مرتبط را در مهلت مقرر و با توجه به مصوبه هیات دولت انجام داده بودند، برای ترخیص تجهیزات و ماشین آلات هرچه سریعتر اقدام نمایند.

به گفته مقیمی با ابلاغ مصوبه هیات وزیران اعتبارات اسنادی مدت دار(یوزانس) ، ریفاینانس و بروات اسنادی مدت دار که اسناد حمل آنها قبل از 31 فروردین 97 معامله وظهر نویسی شده وکالاها قبل از تاریخ مذکور ترخیص شده باشد تامین ارز با همان نرخ رسمی از محل ارزهای در دسترس بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این مصوبه در راستای تسهیل فرایند تولید ،کاهش قیمت تمام شده و افزایش ظرفیت تولید صنایع صادر شده است و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی وارد کننده ماشین آلات و کالاها را مرتفع خواهد کرد.

مقیمی همچنین در خصوص ترخیص ماشین آلات صنعتی نیز توضیح داد: ماشین آلاتی که قبل از 16مرداد سال جاری ترخیص شده و پروانه گمرکی مطابق با ثبت سفارش و اسناد حمل مربوطه ارایه شده باشد، درصورتی که سررسید پرداخت آنها از تاریخ 16 مرداد به بعد باشد تامین ارز به میزان کالای ترخیص شده، و براساس پروانه گمرکی با نرخ رسمی و از محل ارزهای در دسترس بانک مرکزی منوط به تایید دستگاه اجرایی ذی ربط خواهد بود.

گفتنی است، تعیین تکلیف شرایط تامین ارز برای ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولیدی نیز از جمله موضوعاتی است که به تایید هیات وزیران رسیده است.

براساس این مصوبه تامین ارز ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولیدی صرفا برای استفاده در خط تولیدی و غیر قابل عرضه به صورت تجاری است و در قالب 278 تعرفه تایید شده به مهر هیات دولت است و اعتبارات اسنادی آنها تا تاریخ 16 مرداد گشایش یافته و تا پایان سال 97 از گمرک ترخیص می شوند.

به نرخ رسمی و از محل ارزهای در دسترس بانک مرکزی منوط به تایید وزارت صنعت ،معدن وتجارت و دستگاه اجرایی ذی ربط خواهد بود.

 
 
ارسال نظرات