مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد:
احمد ابراهیمی با اشاره 7هزار بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران که در قالب طرح سپاس در یکسال گذشته صورت گرفته است، گفت:«طی ارزیابی های انجام شده از طرف وزارت کشور؛ اداره کل شهید و امور ایثارگران یزد رتبه اول در زمینه پیگیرهای درخواست های سفرریاست جمهوری را به خود اختصاص داد.»
کد خبر: ۹۱۱۹۳۱۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که به منظور تبیین خدمات یکسال گذشته این اداره کل و برنامه‌های روز شهدا برپا شده بود، با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) بعد پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه‌های اجتماعی را تقویت می‌کند، ضامن امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و عامل حرکت رو به جلوی جامعه ما می‌باشد.
وی افزود: اگر امروز کشورمان در انرژی هسته ای، تکنولوژی‌های نوین، موشک سازی و بقیه علوم بین پنج کشور اول دنیا است، این پیروزی ناشی از تضمین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد برنامه‌های این اداره را در راستای ترویج فرهنگ شهادت برشمرد و ادامه داد: برگزاری یادواره ها، یادبودها، کنگره‌های شهدا در طول سال به برنامه‌ای همیشگی تبدیل شده است به گونه‌ای که مردم خودجوش آنرا را برپا می‌کنند.
احمد ابراهیمی با اشاره به ساماندهی گلزار‌های شهدا سطح استان، تاکید کرد: ۳۲۷ گلزار شهید در سطح استان داریم که ۲۳۱ گلزار ساماندهی و ۲۴ گلزار در دست اقدام برای ساماندهی می‌باشد.
وی طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود: این طرح بطور مدام با حضور مسئولین استانی در حال اجرا می‌باشد که در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۷ هزار بازدید از خانواده شهدا، ایثارگران صورت گرفته است و این رقم در کل کشور چیزی بالغ بر ۳۰۰ هزار دیدار می‌باشد.
این مقام مسئول با اشاره به نیاز مبرم استان به حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در جامعه، بیان کرد: مجمع فرزندان شهدا، تشکل‌های جانبازان نخاعی، مجمع پیام آور ایثار، کانون جانبازان، تشکل آزادگان و کانون فرزندان جانبازان از جمله نهاد‌های مردمی است که امسال تشکیل و در حال کار می‌باشند.
ابراهیمی در ادامه گفت: آرشیوی از ۱۸۵ هزار فایل در قالب ۳۸۲۷ پرونده فرهنگی شهدا در این اداره کل جمع آوری شده است که در اختیار افرادی که برای کار‌های تحقیقاتی به آن نیاز دارند، قرار خواهد گرفت.
وی تهیه و تکمیل نرم افزار چند رسانه‌ای شهید بزرگوار آیت الله صدوقی را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و تاکید کرد: این نرم افزار با حضور مسئولین رونمایی شده است و نرم افزار جامع شهدا هم که سال گذشته اجرایی شده است نیاز به به روزرسانی دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد بااشاره به کار‌های فرهنگی بسیاری که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان صورت گرفته است، افزود: در ارزیابی‌هایی که توسط وزارت کشور انجام شد اداره کل شهید و امور ایثارگران یزد رتبه اول در زمینه پیگیر‌های سفر ریاست جمهوری به این استان را به خود اختصاص داد.
ابراهیمی در پایان گفت: تقدیر از ۳۹۷ نخبگان جامعه هدف، کاشت نهال به یاد هر شهید، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران، همایش دوچرخه سواری، عیادت و سرکشی به جانبازان و تجلیل از جانبازان قطع نخاعی و خانواده شهدای انقلاب از برنامه‌های روز ۲۲ اسفند ماه می‌باشد، در هفته جاری صورت گرفته یا اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات