خبرهای داغ:

فعالیت‌های قرآنی در حال گسترش است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، چون مفاهیم قرآن، در فطرت و ذات انسان نهفته است، شاهد آمار روبه‌رشد در فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۱۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

 حجت‌الاسلام‌ ناصر جوانبخت امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: با تصمیم شورای عالی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور، آن بخش از موازی‌کاری که دستگاه‌ها در امر برگزاری مسابقات قرآنی و هزینه‌های هنگفتی که صورت می‌گرفت، تدبیر شد تا دستگاه‌ها با همکاری و هم‌افزایی یکدیگر یک آزمون جامع و سراسری را برگزار کنند.

وی افزود: نتیجه این تصمیم برای دومین سال متوالی در سال ۹۷ برگزاری مسابقات قرآنی بود و با جمع‌بندی صحیح و دقیق آمار و اطلاعات شرکت‌کنندگان که گاها هر اداره برای خود مسابقاتی را برگزار می‌کردند، در این دوره چون کار و خروجی مشترک خواهد بود، تعدد آمار و اطلاعات نیز وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ جوانبخت ادامه داد: نسبت به فعالیت اساتید، موسسات و نخبگان قرآنی در استان، که استان را جز استان‌های برتر کشور در کسب رتبه‌های بین‌المللی، کشوری و استانی نموده است، همتی که موسسات قرآنی و اساتید قرآنی داشته‌اند، خروجی آن را در این مسابقات مشاهده می‌کنیم که سال گذشته ۳۵۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده بودند و امسال قریب به ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برنامه‌های قرآنی بود و از این میزان فقط ۲۰ میلیارد تومان تحقق یافت، امسال نیز ۲۸ میلیارد تومان مصوب شده که باید دید از این میزان چه اعتباری تحقق خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، چون مفاهیم قرآن، در فطرت و ذات انسان نهفته است، شاهد آمار روبه‌رشد در فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون از استان ۳۷۳۸ نفر ثبت‌نام کرده بودند که سه شهرستان ارومیه، بوکان و خوی بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند که در ۸ رشته در گروه حفظ و در ۷ رشته در گروه مفاهیم شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات