خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

15 موزه در آذربایجان غربی راه‌اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 15 موزه از جمله تپه حسنلوی نقده و تخت سلیمان تکاب در حال احداث و راه اندازی است.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۰۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

جلیل جباری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: موزه قاجار، موزه میاندوآب و بوکان نیز به زودی راه اندازی می شود و زمین موزه صلح سردشت خریداری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای بازسازی صحنه جنگ ایران و عثمانی در چالدران برنامه‌ریزی برای ایجاد یک موزه باز در این منطقه صورت گرفته که نیاز به مشاوره‌های ملی و بین‌المللی کارشناسان مربوط دارد تا موزه ایجاد شده در شان شهدای جنگ چالدران باشد.

وی با اشاره به مراحل ساخت موزه طب ارومیه که به پایان رسیده و در مرحله جمع‌ آوری اشیاست، افزود: سه موزه در ارومیه از جمله موزه طب در خیابان شهید بهشتی، موزه مدرسه در محل مدرسه 22 بهمن در خیابان امام و موزه بانک در محل بانک مسکن ارومیه در خیابان شورا در حال طی کردن مراحل پایانی انجام عملیات ساخت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: ساختمان موزه طب ارومیه در حال حاضر به پایان رسیده است و در مرحله جمع‌آوری اشیای پزشکی و قدیمی برای این موزه است که نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همه پزشکان است تا به زودی در معرض دید عموم قرار گیرد.

جباری بیان کرد: آذربایجان ‌غربی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری از نظر تبلیغاتی ضعف دارد، در حالی که نقش مهم تبلیغات و اطلاع‌رسانی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: فیلم معرفی هفت شهرستان استان با ترجمه به سه زبان ترکی استانبولی، فارسی و انگلیسی و 50 کلیپ تک‌ اثر از جاذبه‌های دیدنی استان تهیه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات