حجت الاسلام پوربابایی درنشست مصون سازی فرهنگی:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد در جمع کارکنان ناحیه مرکزی یزد گفت:خداوند متعال، تمام عناصر محوری مورد نیاز زندگی بشر را تامین فرموده، بهره وری از آن را جزء حقوق بشر قرار داده وهمه افراد جامعه را موظف به نگهداری ومحافظت ازاین امانات الهی نموده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۰۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد در جمع کارکنان درنشست مصون سازی فرهنگی که با موضوع(فرهنگ سازی حفظ محیط زیست، بایسته ها وراهکارها) در محل نمازخانه برگزار گردید ضمن بیان اهمیت تلاش برای حفاظت از عوامل حیاتی ادامه زندگی انسان ها وکارشناسی دقیق در مورد درمان آلوده شدن آنها گفت: افزایش کیفیت بهره برداری از عواملی که خداوند متعال برای ادامه زندگی تمام موجودات قرار داده از جمله اصل هوا، خاک، آب و... وهمچنین مواردی که باعث آلودگی و از بین رفتن ان می شود ودر نهایت بررسی راههایی که درپالایش ودرمان آن موثر است باید به مبنای همه طرح ها باشد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست افزود: یکی از راهکارهای بسیار ارزنده وموثر در صیانت وحفظ سرمایه های خدادادی به بشر، فرهنگ سازی است؛ باید فرهنگ توجه به اهمیت وارزش محیط سالم در بین آحاد مردم تقویت شود؛ در پایه گذاری این فرهنگ، نهاده ای وزارت آموزش وپرورش، علوم، سازمان صدا وسیما وکلیه تشکلات طرفدار محیط زیست باید اقدامات اساسی وریشه ای انجام دهند.
حجت الاسلام پوربابایی در ادامه بررسی تعدی به طبیعت ومسئولیت های ناشی از آن از منظر قرآن وروایات را ضروروی خواند وگفت :تجاوز وتعدی به طبیعت ومحیط زیست در قران به عنوان افساد در زمین یاد شده است؛ بدیهی است که هرگونه دخل وتصرف در طبیعت که موجب به هم خوردن تناسب عناصر وموجودات شود افساد فی الارض قلمداد می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد در ادامه تصریح نمود: بنا به نظریه مشهور فقهاء در حقوق اسلامی، آبهای عمومی، هوا وخاک ونور آفتاب جزء مشترکات محسوب می شوند وهیچ فردی حق ندارد با سوء استفاده از آنها زندگی دیگران را به خطر اندازد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات