خبرهای داغ:

نکوداشت 40 چهره نامدار آذربایجان غربی در چله انقلاب

چهره های نامدار فرهنگی، هنری و ادبی آذربایجان غربی طی مراسمی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۰۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در آیین تجلیل از این ستارگان عرصه فرهنگ و هنر استان، گفت: نسبت به بزرگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در کشور نباید بی‌تفاوت بود؛ آنان همواره باید گرامی داشته شوند تا نسل امروز بتوانند به آینده خود امیدوار باشند و راه هنرمندان را ادامه دهند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه هدف از برگزاری این آیین تجلیل و نکوداشت 40 چهره نامدار استان در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای است، افزود: اطلاعات افراد تاثیرگذار از تمام نهادها مطالبه شد اما متاسفانه برخی ادارات همکاری‌های لازم را انجام ندادند و این برنامه فقط برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برگزار گردید.

وی اظهار داشت: برگزاری این مراسم ها زمینه ای فراهم می کند تا نسل جوان تصویر 50 سال آینده خود را در چهره هنرمندان و پیشکسوتان عرصه های مختلف مشاهده کنند و با شوق تمام راه آنان را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، «خانواده حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر سپهری، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی»، «مصطفی قلی زاده علیار شاعر، محقق، پژوهشگر و روزنامه نگار»، «عاشیق دهقان»، «حسن محمدزاده، کارگردان سینما»، «علی صابر رضایی، کارگردان عرصه تئاتر»، «هادی عابدی، محقق و پژوهشگر»، «حیدرعلی آران، شاعر پیشکسوت» و «احد تابع خیام، موسیقی دان» در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این آیین از «ابراهیم زینالی، نقاش پیشکسوت»، «خسرو دستگیر، بازیگر و کارگردان»، «جواد پورصمد، عکاس پیشکسوت»، «بیت الله جعفری، ایثارگر و شاعر انقلابی»، «سجاد آیدنلو، شاهنامه پژوه»، «یوسف پیربوداقی و ابراهیم آقازاده، روزنامه نگاران پیشکسوت»، «علی نشانی شاعر»، «سعید سلیمانپور طنز پرداز»، «غلامرضا دانش فروز، شاعرو پژوهشگر» و «فتح الله حکمتی فر، شاعر» تجلیل شد.

آذربایجان غربی در طول 40 سال اخیر چهره های شاخص علمی، فرهنگی، ادبی و هنری متعددی را در خود پرورش داده است و بسیاری از آنان از ذخایر ارزشمند کشور محسوب می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار