دادستان فارسان، در جمع ضابطین قضایی بسیج این شهرستان، گفت: ضابطین همیشه مورد حمایت قانون بوده و خواهند بود.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۶۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزشی ضابطین قضایی شهرستان فارسان با حضور دادستان این شهرستان و 180  نفر از ضابطین بسیجی در حسینیه الزهرا(س) سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در این كارگاه آموزشی دادستان فارسان گفت: سرانه هزینه ای که برای یک دانش آموز در طول یکسال در نظر گرفته می شود 2 الی 3 ملیون تومان است؛ ولی برای یک زندانی در یک سال حدود 52 الی 53 ملیون تومان است و این امر بسیار تامل برانگیز و خود گویای همه چیز است.

آقای قربانی افزود: قطعا یکی از مهمترین بازو‌های همکار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و در مواردی اطلاعات سپاه و بسیج و کسانی هستند که در قانون تعریف شدند و در این زمینه تعامل و هم افزایی باید تقویت شود.

وی ادامه داد: به لحاظ حقوقی ضابطین قضایی بر دو دسته تقسیم می‌شوند؛ ضابطین عام قضایی و ضابطین خاص قضایی.

قربانی گفت: البته نوع سومی‌ هم برخی از حقوقدانان مطرح کردند به نام ضابطین نظامی، در هرصورت باید گفت که فلسفه وجود ضابطین قضایی جهت حفظ و اعاده نظم عمومی با انجام اقدامات لازم در خصوص جرائم مشهود می‌باشد.

دادستان فارسان با اشاره به بحث نظارت بر آموزش ضابطان که در قانون تصریح شده است، گفت: این آموزش ها باید افزایش یابد؛ چرا که هر چقدر دانش حقوقی آن‌ها بیشتر باشد، موفق‌تر عمل خواهند کرد.

وی، در ادامه عنوان کرد: ضابطین همیشه مورد حمایت قانون بوده و خواهند بود، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که تا جرمی برای آنها مشهود و محرز نباشد، هیچگاه نباید وارد شوند؛ چرا که آبروی افراد هم در شرع و هم در قانون محترم است و هیچکس نمی تواند با حدث و گمان و بر اساس شنیده ها اقدام کند.

تبیین مواد قانونی و پاسخ به پرسش ها از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.

 

ارسال نظرات