خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان گفت: مدیریت جهادی و توانمند سازی روستائیان در شرایط اقتصادی موجود مهمترین رسالت و ماموریت بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۶۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

ابراهیم مرادی پور مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 27 گروه جهادی در قالب اردوهای سه، هفت و 10 روزه به روستاهای چاهداشی، شاهکوه، خواجه منجیکو، گله چاه، شند ملکی، شند معصومه، چاه زرد، تل عارف، کلاته حبیب، افضل آباد، حسن آباد و سرکل اعزام شدند که در حوزه فرهنگی، پزشکی و عمرانی به مردم مناطق مرزی و محروم نهبندان خدمات ارائه کردند.

وی ادامه داد: ساخت حسینیه، مرمت و احداث استخر ذخیره آب، کانال کشی مسیرهای انتقال آب تا مزارع، لایروبی قنوات، رنگ آمیزی مساجد و حسینیه ها، تکمیل فاطمیه شهدا در نوار مرزی، رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها و اتاقهای مدارس با همکاری آموزش و پرورش در قالب طرح هجرت دانش آموزی از جمله اقدامات بسیج سازندگی درسطح شهرستان و روستاهای نهبندان است. 

مرادی پور با اشاره به اجرای طرح خادم شهدا، عنوان کرد: در قالب این طرح 10 نفر از دانش آموزان به مدت 10 روز از خانواده شهدا دیدار کردند و در منزل یک شهید که والدین او ناتوان بودندهر روز یک دانش آموز چند ساعت به منزل آنها رفته و امورات نظافت و پخت و پز را برای آنها انجام داده است که البته این برنامه ادامه دار است.

وی با بیان اینکه 475 نفر در طول سال در قالب اردوهای جهادی یک روزه به خانواده های نیازمند در زمینه برداشت محصول کمک کردند، افزود: از ابتدای سال تاکنون 12 تیم پزشکی به روستاهای نوار مرزی اعزام شدند و با ویزیت رایگان، غربالگری، تست قند خون، فشار خون و توزیع اقلام دارویی و خوراکی به مردم این مناطق خدمات ارائه کردند.

حضور 3 گروه جهادی میهمان در نوروز 98 در مناطق مرزی و محروم نهبندان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان از حضور10 گروه جهادی در نوروز 98 در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: از این گروه ها سه گروه میهمان هستند که در قالب گروه رضوان از دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر به مردم خدمات مختلفی ارائه خواهند کرد.

مرادی پور با اشاره به اعزام گروه جهادی شهید وزوایی از دانشگاه صنعتی شریف از یک ماه قبل با عنوان پیشگامان رهایی، گفت: فعالیتهای فرهنگی، اقتصادی، اشتغالزایی،عمران، زیرساخت، بتن ریزی مدرسه خواجه منجیک، احداث 5 واحد مجتمع مسکونی در منطقه عشایری کوه لوله ، تکمیل مرغداری 400 قطعه در روستا افضل آباد، تکمیل مسجد روستا اشباک از جمله عرصه های فعالیت این گروه جهادی است.  

وی ادامه داد: در اردوهای جهادی سال جدید خواهران گروه جهادی شهید وزوایی به منطقه نهبندان اعزام می شوند که درعرصه های فرهنگی، آموزشی با برگزاری کلاس تقویتی برای دانش آموزانی که امسال کنکور دارند دربخش شوسف و روستاهای حسن آباد، کلاته امین و افضل آباد خدمات ارائه می کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان اظهار داشت: کانال کشی مسیر آب تا مزارع، احیا و لایروبی قنوات، انجام فعالیتهای اقتصادی و توزیع نهار گرم در روز تولد امام جواد (ع) در میان 5 هزار خانوار نیازمند از جمله عرصه های فعالیت گروهای جهادی بومی استان در ایام نوروز خواهد بود.

 حضور 45 متخصص، دندانپزشک و چشم پزشک در تابستان 98 در مناطق محروم نهبندان

 مرادی پور، از حضور تیم پزشکی شامل 45 متخصص، دندانپزشک و چشم پزشک در تابستان 98 در نهبندان خبر داد و افزود: این گروه جهادی در روستا چاه عباس که مرکز اعتلا طرح جهادی است به مدت 10 روز مستقرمی شوند و در حوزه پزشک زنان، عمومی، چشم پزشکی و دندان پزشکی به روستائیان خدمات رایگان ارائه می کنند.

 مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان با بیان اینکه 15 گروه جهادی شناسنامه دار در شهرستان نهبندان هست، ادامه داد: در سطح شهرستان 75 گروه جهادی پایگاه محور وجود دارد که در هر محله مسقر هستند و در دو نوبت در ایام سال در جهت رفع نیازمندی های عمومی و فرهنگی روستائیان خدمات ارائه می کنند.

وی گفت: توزیع 6 هزار البسه و لوازم التحریر با همکاری کمیته امداد در بین نیازمندان، انجام 32 پروزه احیا و لایروبی قنوات با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی، احداث 11 استخر دو منظوره آب که علاوه بر لوله کشی قطره ای، زمینه پرورش 4 هزار ماهی را فراهم کرده، توزیع 8 هزار جوجه مرغ بومی در راستا اشتغال معیشی از جمله برنامه های بسیج سازندگی نهبندان است.

مرادی پور با بیان اینکه مدیریت جهادی و توانمند سازی روستائیان در شرایط اقتصادی موجود مهمترین رسالت و ماموریت بسیج سازندگی است، افزود: در گذشته تولیدات روستا به شهر صادر می شد اما متاسفانه امروز مایحتاج روستائیان از شهر ها تامین می شود.

وی با اشاره به ارتباط گروه های جهادی با مردم و مسئولین با تشکیل شبکه و ارسال پیامک گفت: با توجه به اینکه  60 درصد مردم نهبندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، 15 جهادگر در قالب جهادگران کارآفرین با کمیته امداد همکاری می کنند و در طول سال پیگیر مسائل روستا و معرفی آنها به ادارات هستند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان ادامه داد: 55 نفر از جهادگران شهرستان در دوره های اولیه امداد و نجات هلال احمر شرکت کردند که طی 22 ساعت آموزش حداقل های امداد را فراگرفتند تا در زمان اتفاق و حادثه در اسرع وقت کمک های اولیه را به نیازمندان ارائه کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه نهبندان افزود: از مسئولین و ادارات استان تقاضا دارم تا در قالب یک کارگروه با هم متحد شوند و همکاری کنند تا بتوانیم با این اعتبارات اندک  و استفاده از ظرفیت گروههای جهادی مشکلات مناطق استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها