امام جمعه دهگلان:

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی‌فهمد

ماموستا سید عارف عنایتی در اجلاسیه پایانی شهدای دهگلان که صبح امروز در این شهرستان برگزار شد،ظهار داشت: شهدا محبوب خداوند متعال و محبوب قلوب انسان‌های ایماندار هستند و اراده خدواند بر این است که شهدای راه حق و حقیقت همیشه زنده بمانند.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۵۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سید عارف عنایتی در اجلاسیه پایانی شهدای دهگلان که صبح امروز در این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن اظهار داشت: شهدا محبوب خداوند متعال و محبوب قلوب انسان‌های ایماندار هستند و اراده خدواند بر این است که شهدای راه حق و حقیقت همیشه زنده بمانند.

امام جمعه دهگلان گفت: کشور ایران اسلامی خصوصا کردستان و شهرستان دهگلان شهدا و افرادی شاخص را تقدیم انقلاب کرده اند و افرادی جان خود را فدا نموده اند که انسان‌های بی نظیر و نمونه بوده اند.

وی با بیان اینکه شهدای ما علی رغم سن و سال پایین خود جوانانی بودند که امنیت عزت و سرافرازی امروز ما را رقم زدند گفت: اندک تاملی بر وصیت نامه شهدا لرزه بر جان هر انسان آگاه و بیداری خواهد گذاشت چرا که شهدا تفسیر مجسم باران بر شوره زار غفلت زمین اند و آن‌ها رفته اند و رسالتی از جنس بصیرت را بر دوش ما باقی گذاشته اند.

ماموستا عنایتی افزود: مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی‌فهمد، اما فریاد ممتد شهدا بر سایه سرمان جاریست، شهدا همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر بهشت ساختند و ما امروز باید خود را محک بزنیم و برای ادامه دادن راه شهیدان تلاش کنیم.

وی گفت: هیچ فرهنگ لغتی نمی‌تواند ایثار و فداکاری شهدا را به درستی معنا نماید یعنی اینکه آن انسان به تفکر و اندیشه‌ای رسیده که جان، هستی و خانواده خود رافدا کند.

امام جمعه دهگلان گفت: شهدا به جایگاه اعلا می‌رسند و مقام شفاعت را در روز قیامت برای شفاعت انسان از خداوند دریافت می‌کنند که این مقام شوخی نیست بلکه حکم و فرموده خدا و پیامبر است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات