معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان خبر داد:
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان از فعالیت ۱۲۰ گروه جهادی برادران و خواهران در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۴۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد فردوسی پور گفت: ۱۲۰ گروه جهادی برادران و خواهران در حوزه علمیه خراسان برای خدمت رسانی شکل گرفته است که با اخلاص در مناطق محروم، حضور جدی دارند.

وی با توجه دادن به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جهادی طلاب در عرصه‌های گوناگون تبلیغی و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اصل «ما می‌توانیم»؛ مدیریت جهادی را عامل عزت و پیشرفت ایران در همه‌ی عرصه‌ها برشمرد و ابرازکرد: گروه‌های جهادی حوزوی، مجموعه‌ای خود جوش هستند که در راستای رسالت خویش و با ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»، به تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) می‌پردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید در هدایت فکری و دینی، سیاسی و بصیرت افزایی و حضور اجتماعی، با کسب صلاحیت‌ها و مهارت‌های لازم در دنیای متفاوت امروز، ایفای نقش کنند، گفت: مردم داری، کارآمدی، محرومیت زدایی، بی تکلفی، استفاده بهینه از امکانات و استمرار فعالیت‌های جهادی در عناوین مختلف، از مهمترین شاخصه‌های حرکت‌های جهادی حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام فردوسی پور در ادامه با اشاره به اینکه با حضور ۲ هزار مبلغ، بیش از ۱۰ هزار جلسه برای مخاطبانی در گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و والدین، در سال ۹۷ برگزار شده است، گفت: گروه‌های جهادی با حضور در مناطق مختلف و نیازسنجی‌های انجام شده، کارگاه‌های سبک زندگی، انس با قرآن، نهج البلاغه، آموزش احکام، معارف دینی، عفاف و حجاب، بصیرتی، مشاوره، کار با کودک، طب سنتی، ارتباط موثر، سواد رسانه، کلاس آمادگی جسمانی و ... را برگزار می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: برگزاری مراسم اعیاد مذهبی و مسابقات فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های شادی، خدمات اجتماعی، اردوی زیارتی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی در راستای ایجاد روحیه جهادی، تقویت نشاط و افزایش مهارت‌های تبلیغی طلاب و ارتقا سطح دینی مردم در مناطق محروم، است.

وی تصریح کرد: حضور در پیاده روی عظیم اربعین و همچنین در جمع زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ایام پایانی ماه صفر، یکی دیگر از فعالیت‌های جهادی مبلغان است که در راستای رسالت‌های تبلیغی انجام می‌شود.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به سایر فعالیت‌های این معاونت، گفت: تهیه بانک جامع اطلاعاتی مبلغان، طبقه بندی و ساماندهی گروه‌های جهادی و ... از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۷ است.

وی در پایان یادآورشد: با توجه به اینکه کمک‌های حمایتی و مالی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان از گروه‌های جهادی حوزوی منوط به ثبت و دریافت مجوز و همچنین ارائه گزارش‌های مبسوط و فیش‌های پرداختی می‌باشد، تاکنون ۸۰ گروه با تکمیل مدارک، دارای مجوز و ارتباط مستمر با این معاونت مورد تایید هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها