مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر خبر داد:

حضور 10 هزار دانشجو و دانش‌آموز یزدی در اردوهای راهیان نور

مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر گفت: از ابتدای مهرماه، نزدیک به 7 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه دختر و پسر در این اردوها شرکت کرده‌اند که تا نیمه اسفندماه هم ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۶۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ منصور زارع گفت: یکی از برنامه‌های تأثیرگذار در حوزه فرهنگی، اردو‌های راهیان نور و اردو‌های جهادی است که همه ساله خیل زیادی از علاقه‌مندان با حضور در مناطق عملیاتی، یاد و نام و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.
وی اظهار داشت: هرساله اردو‌های راهیان نور از اردیبهشت ماه و در سالروز عملیات بازی‌دراز شروع می‌شود و تا سال بعد از آن که اردو‌های غرب و شمال غرب و جنوب پوشش داده می‌شود، ادامه دارد.
مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد افزود: راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی از ابتدای مهرماه شروع می‌شود و تا اواخر اسفند هر سال ادامه دارد.
زارع با بیان اینکه راهیان نور عمومی ما در ایام عید است، عنوان کرد: در ایام عید مردم عزیز هم به صورت کاروانی و هم به صورت شخصی می‌توانند در این برنامه عظیم فرهنگی شرکت کنند.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از ثروت عظیم راهیان نور باید به نحوی باشد که همگان را شامل شود، تصریح کرد: خدا را شکر تا کنون راهیان نور برکات بسیار زیادی را داشته و خروجی‌های خیلی خوبی داشته است.
مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر یادآور شد: در برنامه‌های فرهنگی و شب خاطره که در اردوگاه برگزار می‌شود، آن برداشت‌های دلی که دانش‌آموزان دارند همگان را مورد تاثیر قرار می‌دهد و ان شاالله در نظر داریم که دل‌نوشته‌های این عزیزان هم جمع‌آوری شود و با کمک دوستان بسیج دانش‌آموزی به صورت کتابچه در بیاید.
زارع خاطرنشان کرد: در برگزاری این اردو‌های عظیم عواملی دخیل هستند که جایی نام‌شان نیست، اما واقعا دارند زحمت می‌کشند، یکی از این دسته افراد راویان هشت سال دفاع مقدس هستند که با توجه با کهولت سنی که حتی برخی از آن‌ها دارند، کاروان‌ها را همراهی می‌کنند و در این مناطق با اتوبوس با شرایط سختی که دارد با جان و دل همکاری می‌کنند و تجربیات‌شان را انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: قشر دیگر روحانیون عزیز هستند که کاروان‌ها را همراهی می‌کنند و در خصوص مسائل اعتقادی و فرهنگی بحث‌هایی را برای کاروان‌ها دارند.
مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر بیان کرد: قشر دیگر که واقعا زحمت‌کش هم هستند، رانندگان محترم هستند که عمده مسئولیت و بار این اردو‌ها روی دوششان هست و شبانه‌روز دارند در این جاده‌ها تردد می‌کنند و الحمدلله ایمنی را هم رعایت می‌کنند که هیچ خطری برای کسی پیش نیاید.
زارع اظهار داشت: بعد از این جریان دوستان پزشک و پرستار و نیرو‌های تأمین همه دست در دست هم می‌دهند تا یک اردوی با کیفیت و خوب برگزار شود.
وی افزود: مردم عزیزمان اگر بخواهند در ایام نوروز در این اردو‌ها شرکت کنند هم بصورت گروهی و هم بصورت انفرادی می‌توانند با خودرو‌های شخصی‌شان شرکت کنند و در جایی که روزگاری قدمگاه شهدای استان یزد بوده حاضر شوند.
مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد عنوان کرد: دوکوهه یزد پادگان شهید عاصی‌زاده اهواز است که قدمگاه شهدا و رزمندگانمان است و خود اینجا خاطراتی را زنده می‌کند. مردم می‌توانند با ماشین شخصی تشریف بیاورند و در ایام عید مهمان شهدا هستند و ان‌شاالله از برنامه‌هایی که در این ایام دیده شده استفاده کامل را بکنند.
زارع اظهار داشت: تا الان از ابتدای مهرماه که کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی شروع شده، نزدیک به ۷ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه دختر و پسر در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند که تا نیمه اسفندماه هم ادامه دارد.
وی عنوان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود، ۵ درصد دانشجویان استان در این اردو‌ها شرکت کنند، علیرغم یک سری مشکلات مالی که در بخش دولتی وجود دارد، اما در صورت حمایت ستاد راهیان نور، تعداد بیشتری از دانشجویان را می‌توان اعزام کرد، اما پیش‌بینی شده است که حداقل ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان در بازه ۱۰-۱۲ روزه در اسفندماه در این اردو‌ها شرکت کنند.
مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر گفت: در رابطه با زائرین عمومی، ما هیچ محدودیتی برای پذیرش زائران نداریم و هرچه استقبال باشد، بالاخره هرچقدر ظرفیت اردوگاه‌مان باشد پوشش می‌دهیم؛ خارج از آن هم پیش‌بینی‌هایی شده که از اردوگاه‌هایی که در استان خوزستان است هماهنگی و استفاده می‌کنیم.
زارع گفت: اوج حضور در اردوی راهیان نور، از نیمه اسفند تا نیمه فرودین است. معمولا نیمه فرودین به بعد منطقه خلوت است، اما در صورتی که استقبال بشود ما آمادگی داریم که تا اردیبهشت هم انجام بدهیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات