خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نفوذی‌های داخلی بدتر و خطرناک‌تر از دشمنان خارجی و انواع گروهک‌های تروریستی هستند که اقتصاد را به این وضع مبتلا کرده‌اند، گفت: این‌ها همه عوامل بیگانه هستند و دشمن در خانه‌ ماست و قصد دارد که مردم را ناراضی کند.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۳۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴

نفوذی‌های داخلی بدتر و خطرناک‌تر از دشمنان خارجی هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله کاظم صدیقی در بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت آیت‌الله‌العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی(ره) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جان‌سوز امام علی‌نقی(ع) اظهار داشت: آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی از استوانه‌های عالم تشیع، عالمی برجسته، بااخلاق، متواضع و با عدالت بودند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه علم و علما در تاریخ خلقت حرف اول را می‎زند، افزود: کسب علم و تبلیغ در اسلام جایگاه بسیار بالایی دارد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه ملائکه مظهر اسما خداوند هستند، گفت: انبیا الهی همه خلیفه خدا بر روی زمین بوده و خلافت الهی مظهر علم و اسما خدا است.

صدیقی با تأکید بر اینکه تعلیم بدون تزکیه بی‌نتیجه است، تصریح کرد: تعلیم کتاب و حکمت برای ساختن انسان است تا به مقامات قرب الهی نائل‌آمده و آیینه صفات حق شود.

وی تأکید کرد: امروز گرانی‌ها و مشکلات تحمیل‌شده به مردم حق مردم و شهدایی که این نظام را با خون پاک خود پیروز کرده و چهل سال انقلاب را با هویت دینی خودش پیش بردند، نبود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شهدا پروانه‌های شمع ولایت بودند که و به رهبری امام راحل پرچم ولایت را به اهتزاز درآورند، بیان کرد: ولایت به معنای حکومت خدا، حاکمیت دین خدا و درست کردن دنیا برای رسیدن به آخرت است.

صدیقی بابیان اینکه 124 هزار پیامبر آرزوی تشکیل حکومت اسلامی را داشتند و همه سعی کردند طاغوت را براندازند و دین را حاکم کنند اما موفق نشدند، عنوان کرد: وعده خداوند تشکیل حکومت جهانی توسط امام زمان (عج) بوده است و انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای این وعده بود.

وی ابراز کرد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که می‌شود در مقابل قدرت‌ها با همه امکانات نظامی، اطلاعات پیچیده جاسوسی، ماهواره‌ها، علوم شیطانی و صنعت‌های پیشرفته نیز پیروز شد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود و ادامه آن‌هم معجزه است، اعلام کرد: 40 سال است که جهان استکبار با تمام توان و امکانات سعی دارد این نور را خاموش کند اما موفق نشده است.

صدیقی با اشاره به اینکه نفوذی‌های داخلی بدتر و خطرناک‌تر از دشمنان خارجی و انواع گروهک‌های تروریستی هستند که اقتصاد را به این وضع مبتلا کرده‌اند، تأکید کرد: این‌ها همه عوامل بیگانه هستند و دشمن در خانه‌ ماست و قصد دارد که مردم را ناراضی کند اما مردم با وجود مشکلات متعدد نظیر گرانی، بیکاری حماسه‌ای باشکوه در 22 بهمن امسال آفریده و مشت محکمی را بر دهان یاوه‌گویان زدند.

وی با بیان اینکه مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن پیروی از ولایت‌فقیه را بار دیگر به دشمنان نظام نشان دادند، بیان کرد: همواره به منافقان داخلی مبتلا بوده و هستیم اما در این شرایط مردم حماسه 22 بهمن را آفریدند که نشانه معجزه است.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امر ظهور امام زمان(عج) هم مانند غیبت، مرحله‌ای است، اظهار داشت: این چند ساعت را باید با چنگ و دندان خانه را حفظ کرد تا صاحب‌خانه بیایند.

صدیقی با اشاره به اینکه در گام اول انقلاب تدافعی پیش می‌رفتیم اما در گام دوم انقلاب باید تهاجمی پیش روی کنیم و نوبت عرض‌اندام جوانان و طلاب جوان حوزه‌ها است، افزود: حوزه‌های علمیه را باید آباد کرد در غیر این صورت ضربه می‌خوریم چراکه به عالم و هادی نیاز داریم.

وی بابیان اینکه عمده شهدا اهل مسجد و پای منبر بودند، بیان کرد: اگر این منبرها و خطبه‌های نماز جمعه نبود مگر می‌شد هشت سال با تمام دنیا جنگید و ایستادگی کرد؟

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اگر دانشمندان متدین نبودند چه طور می‌توانستیم مقابل استکبار جهانی بایستیم؟ عنوان کرد: باایمان می‌شود تمام عالم را گرفت.

صدیقی در وصف شخصیت آیت‌الله‌العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی(ره) بیان کرد: ایشان شخصی عالم، با درایت، عاقل، باسیاست، مردم‌دار و جوان پرور بودند.

وی با اشاره به اینکه اول باید به معنویت، خودسازی و مبارزه با نفس پرداخت و بعد به کسب علم روی آورد اظهار داشت: باید خودسازی را در اولویت قرارداد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه باید در مسیر خودکفایی و توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی حرکت کنیم گفت: به‌جای حمایت از شبکه‌های اجتماعی خارجی به حمایت از شبکه‌های داخلی بپردازیم چراکه همین شبکه‌های خارجی سال گذشته در کشور فتنه به پا کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان است.

صدیقی با تأکید بر اینکه دشمن در خانه ما در حال یارگیری و تهی کردن کشور از داخل است ابراز کرد: در این شرایط حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و دین خود را به شهدا ادا کنند، شهدا برای حفظ دین خون دادند پس حوزه‌هاِ علمیه باید این جایگاه را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید مردم‌داری کند و طلاب باید به میان مردم آمده و واقعیت‌ها را به مردم بگوید، تصریح کرد: در انتخابات روشنگری کنید چراکه مردم رأی می‌دهند و اگر نادرست رأی دهند عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه والدین فرزندان بااستعداد خود را به حوزه علمیه بفرستند، تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند عقاید مردم را از آن‌ها بگیرند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همدان سرزمین زرخیز است، ابراز کرد: حوزه علمیه همدان باید با حوزه‌های دیگر متفاوت باشد و از صلابت بسیاری برخوردار باشد چراکه انسان‌های بزرگی چون آقای آخوند، آیت‌الله تألهی و ملاقلی شوندی در این سرزمین پرورش یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات