در سالروز شهادت امام هادی(ع) پیکرهای پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس در رشت تشییع شدند
کد خبر: ۹۱۱۹۱۰۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیکرهای پاک دو شهید گمنام 17 و 18 ساله دفاع مقدس صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، جمعی از مسئولان استانی و مردم ولایتمدار رشت تشییع شد.

شهدا که ظلمت شب را با تکبیرهای فاتحانه خود درهم شکستند و در گمنامی عزت و استقلال را برای این کشور به‌ارمغان آوردند صبح امروز میان چشمان اشکبار مردم رشت روی دست‌های مردمان دیار میرزاکوچک‌ جنگلی تشییع شدند.

مرد و زن و پیر و جوان از ساعات ابتدایی صبح از معراج شهدای رشت در میدان پاسداران رشت منتظر بودند تا فرزندان گمنام این سرزمین را تشییع کنند که در این میان حضور جوانان و خانواده‌های شهدای گرانقدر چشمگیر بود.

همچنین نماز میت بر پیکرهای پاک این دو شهید گمنام دفاع مقدس توسط آیت‌الله سید مجتبی رودباری خوانده شد و پس از مداحی مراسم تدفین این دو کبوتر خونین‌بال گمنام انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حاشیه این مراسم به خبرنگار تسنیم گفت: در سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) توفیقی حاصل شد تا دو تن از جوانان گمنام میهن را که در سن 17 و 18 سالگی در عملیات مسلم‌‌بن عقیل در منطقه سومار و عملیات والفجر8 در منطقه بوارین عراق به شهادت رسیدند تشییع کنیم.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با اشاره به اینکه حضور پیکر مطهر شهدا در رشت شهر را متبرک ساخته است اظهار داشت: این شهدا در حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) رشت تدفین می‌شوند تا برای طلاب علوم دینی سرمشق باشند.

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی که کار تربیتی را به‌عهده دارند با آشنایی بیشتر با فرهنگ شهدا بر سیره عملی آنها منطبق شوند افزود: تا آنها هم بتوانند برای آینده انقلاب اسلامی همچون شهدا جانفشانی کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شهدا تجلی اسم باقی حضرت حق هستند و حضورشان در گام دوم انقلاب حکایت از بقای انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه چون شهدا جوانانی هستند که در مسیر مجاهدت در راه خدا با نفس اماره و شیاطین نمره قبولی کسب کردند و پیروز شدند گفت: نمره قبولی شهدا در محضر الهی با خون‌شان امضاء شده و این خون پربرکت است.

وی با اشاره به اینکه ارواح طیبه شهدا همیشه یاور و مددکار نهضت اسلامی هستند خاطرنشان کرد: امروز شهدا دوباره آمدند تا کمک‌کار این تمدن نوین اسلامی باشند و یقیناً ما را هدایت می‌کنند.

جوان گیلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد علت حضورش در مراسم تشییع شهدای گمنام اظهار داشت: امروز آمدیم تا قدردان زحماتی باشیم که این مجاهدان الهی در سن 17 و 18 سالگی برای این مملکت کشیدند و ادامه‌دهنده این مکتب خواهیم بود.

بانوی گیلانی که خود از خانواده‌های شهدا است با بغضی سنگین می‌گوید: امروز آمده‌ام برای این شهدای گمنام مادری و عزاداری کنم.

شعار "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "الله اکبر" مردم همیشه در صحنه گیلان دوباره در خیابان‌ها طنین‌انداز شد تا دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم بدانند که ریشه‌های این انقلاب و نظام با خون شهیدانی آبیاری شده است که جان خود را بر سر حفظ ارزش‌های دینی نثار کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات