جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

اعزام 14 هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور/ 5200 زائر از استان مرکزی در قالب راهیان عمومی از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در رابطه با تعداد نفراتی که از ابتدای سال تاکنون در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، اظهار کرد: 2200 نفر از مناطق عملیاتی غرب، راهیان نور دانش آموزی 5500 نفر و راهیان نور دانشجویی 1200 نفر از مناطق عملیاتی در سال 97 بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۱۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست خبری راهیان نور عمومی گفت: پس از اعزام آخرین مرحله از اردوهای راهیان نور سال ۹۷ ، اعزام زائران راهیان نور در قالب اردوهای راهیان نور عمومی و تخصصی را آغاز می کنیم.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اردوهای راهیان نور به طور کلی از پایان فروردین شروع می شود و پایان سال خاتمه می یابد؛ اعزام راهیان نور غرب از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه صورت می‌گیرد، راهیان نور دانش آموزی در مقطع زمانی 15 مهر ماه تا اواخر بهمن ماه، راهیان نور دانشجویی هم از اسفندماه اعزام می‌شوند که تاکنون 80 درصد اعزام راهیان نور دانشجویی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه راهیان نور عمومی از 24 اسفند شروع و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد، گفت: در راهیان نور عمومی آن دسته از افرادی که با خودروهای شخصی خودشان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند را به عنوان اردوهای خودجوش می شناسیم و در سه نقطه جنوب آماده ارائه خدمات به این عزیزان هستیم.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده با اشاره به مناطقی که پذیرای راهیان نور عمومی هستند، گفت: اردوگاه شهید زین الدین اندیمشک، اردوگاه شهید باکری خرمشهر و اردوگاه شهید رحیم آنجفی آماده ارائه خدمات به زائران راهیان نور هستند.

وی در رابطه با تعداد نفراتی که از ابتدای سال تاکنون در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، اظهار کرد: 2200 نفر از مناطق عملیاتی غرب، راهیان نور دانش آموزی 5500 نفر و راهیان نور دانشجویی 1200 نفر از مناطق عملیاتی در سال 97 بازدید کرده‌اند؛ در بخش راهیان نور عمومی هم سهمیه استان 5200 نفر است.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در رابطه با اردوی راهیان نور نخبگان افزود: تعداد 210 نفر از نخبگان که عمدتا از اساتید برجسته دانشگاه، فرهنگیان و نخبگان علمی استان هستند در راهیان نور دریایی مناطق بوشهر، اسکله های دریایی و در نهایت نیروگاه هسته ای بوشهر شرکت می کنند.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده تصریح کرد: هر کاروانی که به جنوب اعزام می شود اگر با نواحی 12 گانه مقاومت بسیج هماهنگ نشود این کاروان بسیج استان مرکزی نیست و اگر خدای ناکرده اتفاقی برای آنها بیفتد هیچگونه مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود ولی اگر کاروانی می خواهد تحت مراقبت ستاد راهیان نور استان باشد باید هماهنگی های لازم را با نواحی انجام دهد و در سازماندهی های آنها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت و تأکیدات مقام معظم رهبری برای ترویج اردوهای راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند راهیان نور یک فناوری است و باید شما بتوانید از این فناوری برای پیشرفت و تعالی کشور درست استفاده کنید.

جانشین سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: راهیان نور در کشور به مثابه یک عملیات مهم و تأثیرگذار فرهنگی تلقی می شود که در این مدت زمانی که مردم به خصوص جوانان در مناطق حضور دارند راه مناسبی برای انتقال فرهنگ شهدا و از خود گذشتگی آنها است و ما واقعا باید قدر این گنجینه را بدانیم و از آن درست استفاده کنیم.

وی افزود: متأسفانه امسال به دلیل شرایط نامناسبی که در اقتصاد و تأمین منابع بوده است، مقداری هزینه هایمان بالا رفته و تعداد هم با محدودیت مواجه شده است ولی علیرغم محدودیت های مالی امسال رشد بسیار چشمگیری در اردوهای راهیان نور دانش آموزی شاهد بودیم که این نشانگر تأثیر گذاری این اردوها در قشر نوجوانان ما است.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در رابطه با چگونگی ارتباط بین دانش آموزان و نوجوانان گفت: اگر بتوانیم یک طرح سوال برای دانش آموزان ایجاد کنیم و همراه با رابطه صمیمی این افتخارات شهدا را برای آنها بازگو کنیم در این صورت می توانیم بر آنها اثرگذار باشیم.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که نوجوانان در اردوهای راهیان نور یاد می گیرند، زندگی در شرایط سخت است و در وجود دانش آموزان یک فرهنگی رخ می دهد که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس چگونه توانسته اند با آن شرایط سخت اینگونه مقاومت کنند و همین موضوع درسی بزرگ برای ادامه زندگی آنها خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار