خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: کسانی که در مقابل دشمن ایستادند و جنگ را اداره کردند نخبه بودند و امروز هم انتظار می‌رود فرزندان آن‌ها نخبه باشند.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۰۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کسانی که در مقابل دشمن ایستادند و جنگ را اداره کردند نخبه بودند تصریح کرد: برای جنگ اقتصادی و جنگ نرم هم نخبگان باید وارد عمل شوند، پس امروز هم هم انتظار می رود فرزندان آن ها نخبه باشند.

وی با یادآوری روز گرامیداشت شهدا در 22 اسفند ماه تصریح کرد: این نشان از اهمیت پرداختن به بحث شهدا دارد لذا جا دارد برای شناساندن و معرفی روز شهید در جامعه بیش از گذشته تلاش کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در با اشاره به آمار 700 نفره فرزندان ممتاز شهدا و اینکه هرساله بین صدنفر اول کنکور، بیش از 20 نفر از فرزندان شاهد هستند اظهار داشت: متاسفانه برخی بدون سند و مدرک می گویند هرچه که هست به خانواده های شهدا می رسد اما اینگونه نیست و این تلاش خود فرزندان و خانواده های شهدا است که در جامعه موفق شده اند.

راهی همچنین به تأسیس مرکز ارتز و پروتز مجتمع ایثار فارس جهت خدمات به جانبازان قطع عضو اشاره کرد و گفت: با توجه به قطب پزشکی بودن شیراز، و همچنین اینکه جانبازان فارس برای این کار به استان اصفهان و دیگر استانها می رفتند، نیاز به همچین مرکزی احساس می شد.

به گفته وی، در سال جاری توانستیم دستگاه ارتز و پروتز دستگاه مخصوص ساخت اندام مصنوعی برای جانبازان را خریداری کنیم که با این اتفاق، می توانیم این خدمات را در استان های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و سایر استان های جنوب کشور به جانبازان و ایثارگران داشته باشیم.

در ادامه این نشست، سید علی محمدی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اینکه امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های گرامیداشت شهدا از 12 بهمن ماه شروع شده و تا پایان هفته گرامیداشت مقام شهید ادامه خواهد داشت، به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.

محمدی مراسم اهتزاز پرچم و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح بخش اورژانس و داروخانه بیمارستان جانبازان اعصاب و روان جنت شیراز، تجلیل از 700 دانش آموز ممتاز خانواده های شاهد و ایثارگران، تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان فسا، تجلیل از خادمین شهدا، کلنگ زنی مجتمع آموزشی رفاهی کارکنان بنیاد شهید، برگزاری نمایشگاههای مختلف به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، نمایشگاه آثار خوشنویسان شرکت کننده در مسابقه بداهه نویسی مشق ایثار، نمایشگاه آثار منتخبین مسابقه عکس ایثار اجتماعی و نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله از جمله برنامه هایی معرفی کرد که در این ایام اجرا خواهد شد.

به گفته وی، بهترین کار فرهنگی سال 97 این اداره کل، تهیه و تدوین کتاب زندگینامه سردار بی سر، شهید عبدالله اسکندری در دوجلد 400 صفحه ای به قلم نویسنده سرشناس دفاع مقدسی فارس، اکبر صحرایی است.

محبوبه بوستانی معاون امور بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم با بیان انیکه در استان فارس 750 جانباز قطع عضو داریم که راه اندازی مرکزی برای خدمت به این عزیزان تاثیر بسیار مهمی در خدمت رسانی به آن ها خواهد داشت افزود: اکثریت این افراد اندام خود را دریافت کرده اند اما در ادامه این اندام عمر مفید دارند و به خدمات تعویض و تعمیر نیاز دارند که با راه اندازی این مرکز جانبازان در هر زمان می توانند مراجعه کنند و از خدمات بهره ببرند.

در ادامه، رییس دفتر مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: به پیشنهاد این اداره کل و با همراهی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، استودیو ایثار برای اولین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

مجتبی دینی افزود: همانگونه که برای عناوین مختلف شبکه های تلویزیونی مجزا راه اندازی شده است با توجه به تولیدات فراوان و فاخر در صدا و سیما تلاش می کنیم به سمت ایجاد شبکه تلویزیونی ایثار برویم.

وی از بهره برداری از راه اندازی شبکه اجتماعی تبلیغ و ترویج روز بزرگداشت شهدا در مدارس و دانشگاهها به مناسبت بزرگداشت روز شهید خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها