خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 2هزار نفر در ایام عید و تعطیلات آغاز سال 98 به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروانهای محلات و اقشار بسیج اعزام شوند.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۶۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حمیدرضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در نشست خبری ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور سپاه استان با اشاره به اینکه 20 اسفند ماه روز ملی راهیان نور است اظهار داشت: شعار محوری سال 98  " ما پیروزیم" است و اردوی راهیان نور مورد تأکید رهبر انقلاب است که از آن به عنوان یک فن آوری نام بردند.

وی با بیان اینکه اهداف ما از اقدام ارزشمند راهیان نور به چند بخش تقسیم می شود افزود: راهیان نور به منظور آشنایی زائرین با افکار، اندیشه ها و اهداف شهدا،  احساس نزدیکی و علاقه مندی به عقاید، منش و روش شهدا و پیمودن راه شهدا اجرا می شود.

برات زاده هدف دیگر از برگزاری راهیان نور را فراموش نشدن حقایق دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ما اعتقاد به فرهنگ عاشورا داریم که باعث زنده ماندن راه اسلام شده است و اعتقاد داریم که عزت و تداوم انقلاب اسلامی نیز مربوط به دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه ارزش های آن دوران عزتمند و پر افتخار جنگ تحمیلی را حفظ کنیم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حاضر می شویم.

برات زاده ادامه داد: برای اینکه تعالیم ارزشمند آن دوران را به نسل جوان منتقل کنیم می طلبد که با حضور میدانی در منطقه از رشادت ها، ایمانها و واقعیت هایی که در تاریخ هشت سال دفاع مقدس و 40 ساله انقلاب توسط جوانان این مرز و بوم محقق شده بدون اغراق و تحریف به نسل جوان منتقل کنیم و از گذشته با افتخار یاد کنیم چون ادامه مسیر انقلاب در گرو شناخت و ادامه راه شهداست.

اعزام بیش از 2هزار نفر به راهیان نور جنوب در ایام نوروز/  27اسفند پایان مهلت ثبت نام

وی بیان داشت: در سال 97 تعداد یک هزار و 281دانشجو به راهیان نور جنوب و غرب کشور اعزام شدند که از این تعداد 87نفر به غرب و یک هزار و 194 نفر به جنوب اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان افزود: از دهم اسفند اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی آغاز شد و تا 22اسفند ادامه دارد. در حال حاضر بیش از 450نفر از دانشجویان استان در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور دارند.

وی اظهار داشت: از ابتدای بهمن تا دهم اسفند تعداد 2هزار و 122 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که 790نفر خواهر و یک هزار و 332نفر برادر بودند.

برات زاده خاطرنشان کرد: در ایام تابستان سال جاری تعداد 970نفر به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان های راهیان نور بسیج مساجد و محالات از 25 اسفند آغاز می شود و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 2هزار نفر در ایام عید و تعطیلات آغاز سال 98 به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروانهای محلات و اقشار بسیج اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان اظهار داشت:  تاکنون تعداد 22دستگاه اتوبوس اعلام آمادگی کردند و ثبت نام صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تا 27 اسفند در پایگاه ها، حوزه ها، نواحی ، کانون ها و اقشار بسیج سراسر استان ادامه دارد.

اعزام بیش از 2هزار نفر به راهیان نور جنوب در ایام نوروز/  27اسفند پایان مهلت ثبت نام

برات زاده با بیان اینکه مدت سفر راهیان نور هفت روز است افزود: در این مدت زائرین از یادمان های عملیات والفجر8، شهدای شلمچه، هویزه، طلاییه، دهلاویه، اروند رود،  کانال کمیل، مسجد جامع خرمشهر، منطقه عملیاتی فکه ، فتح المبین، معراج شهدای اهواز بازدید دارند.

وی ادامه داد: دو شب برنامه های فرهنگی « شبی با شهدا» و « رزمایش مردان آسمانی» و برنامه ویژه تحویل سال در یادمانهای شهدای عملیات بیت المقدس و طلاییه برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه هر تعداد خودروی شخصی که حضور پیدا کنند هزینه سه روز اسکان و تغذیه برعهده سپاه استان است و کسانی که در قالب کاروانها اعزام می شوند مبلغ 240هزار تومان اخذ می شود که بیشتر هزینه رفت و آمد است.

وی با بیان اینکه آماده پذیرایی از عموم مردم چه بسیجی و چه غیر بسیجی در مناطق جنوب هستیم افزود: حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس روحیه آفرین، امیدوار کننده و مورد رضایت و استقبال عموم مردم است.

برات زاده با بیان اینکه تاکنون کمکی از دولت برای راهیان نور عمومی نشده است خاطرنشان کرد: بنا داریم ستاد پشتیبانی اردوی راهیان نور را در استانداری تشکیل دهیم که در صورت امکان هزینه ها کاهش پیدا کند و تعداد بیشتری افراد به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی به احصاء نواقص و مشکلات در نظرسنجی سالهای قبل و رفع مشکلات اشاره و اظهار کرد: اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز که برای اسکان زائرین خراسان جنوبی درنظر گرفته به لحاظ زیرساختی مورد بازنگری صورت گرفته و در جهت بهبود امکانات از جمله آب، برق، فضا سازی محیطی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی متحول شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها