رئیس بنیاد شهید مهریز:

پروژه المان شهدا سال آینده کلید خواهد خورد

رئیس بنیاد شهید مهریز، اظهار داشت: پروژه المان شهدا بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد ریال در اواخر فرودین ماه سال پیش رو کلید خواهد خورد.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۶۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «رضا خانجانخانی» در آستانه سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) و در نشستی با اصحاب رسانه گفت: این بنیاد، سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد و در کل ۴۵۰ خانواده را در دستور کار خود دارد.
رئیس بنیاد شهید مهریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۳۱۳ شهید، ۳۰۰ شهید و ۵۶۰ نفر از جانبازان و تعداد ۳۰ آزاده در این شهرستان پرونده دارند و حدود ۴۰ درصد از والدین شهدا به تعداد ۲۳۵ نفر و ۱۸۰ خانواده در قید حیات هستند. در کل ۵۵۰۰ نفر از خانواده شهدا، ایثارگر و جانباز و آزاده تحت حمایت این بنیاد هستند و خدمات فرهنگی و گاهی مالی و تسهیلاتی دریافت می‌کنند.
وی بابیان اینکه والدین، همسر و فرزندان شهدا و نیز جانبازان حداقل ۵ الی ۷۰ درصد شهرستان در اولویت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه هستند گفت: در حوزه روستایی به این افراد تا سقف ۳۸۰ میلیون ریال، حوزه شهری ۶۶۰ میلیون ریال و در مرکز استان ۷۷۰ میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن اعطا می‌شود که این مقدار در استان تهران به یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
خانجانخانی در خصوص شهدای شاخص و ورزشکار شهرستان خاطرنشان کرد: ۲۴ شهید از شهدای مهریز ورزشکار بوده‌اند ازجمله شهید میری و شهید لُجه که کشتی‌گیر و دارای مقام کشوری و مدال بودند و نیز شهید محصل که از فوتبالیست‌های به نام استان بوده است. سه نفر نیز درزمینهٔ خبرنگاری به فیض شهادت نائل‌آمده‌اند.
این مسئول پیرامون نصب المان شهدا در مهریز تأکید کرد: طی نشست‌های مختلف در چند سال گذشته مقرر شد در سه‌نقطه از شهر، میدان شهدای گمنام، میدان شهید صدوقی که محل اعزام رزمندگان اسلام نیز بوده است و میدان ولایت که ورودی شهر مهریز است المان شهدا نصب شود و بااین‌حال میدان شهدای گمنام در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به نوع طراحی، مکان نصب و بودجه پیش‌بینی‌شده برای نصب المان شهدا افزود: پروژه نصب المان شهدا قرار است توسط دکتر مهدوی پور، طراح کشوری گلزار‌های شهدا، طراحی و با بودجه بیش از ۲ میلیارد ریال و با همکاری شهرداری و بنیاد شهید با ارتفاع ۱۲ متر در میدان شهدای گمنام اواخر فروردین‌ماه آغاز شود و پس‌ازآن نصب المان در دو میدان مذکور پیگیری خواهد شد.
خانجانخانی درباره موزه شهدا و دفاع مقدس مهریز تصریح کرد: ۱۳۴ وصیت‌نامه از شهدای شهرستان و مقداری از وسایل آنان در موزه شهدا و دفاع مقدس جمع‌آوری‌شده است و با تعاملی که با اداره آموزش‌وپرورش انجام شد قرار شد هرروز از ایام سال را به نام یکی از شهدا نام‌گذاری کنند و تدابیری اندیشیده شود تا دانش آموزان از این موزه در طول سال بازدید به عمل‌آورند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار