خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا، دو کتاب «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات و سرگذشت ایثارگران استان قزوین منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۱۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا، دو کتاب «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات و سرگذشت ایثارگران استان قزوین منتشر شد.

وی افزود: شهید ابوالفضل خوئینی یکی از شهدای انقلابی قزوین می‌باشد که در اوایل جنگ تحمیلی در عملیات میمک به شهادت رسید.

حقایق‌پور افزود: مجموعه‌ی 75 خاطره همراه با وصیت، نیایش، اسناد و تصاویر این شهید بزرگوار با عنوان «خوئینی» در یکصد و 20 صفحه منتشر شده است.

این مسوول گفت: همچنین کتاب «هوشنگ» مجموعه‌ی خاطرات عمران ثقفی یکی از جانبازان استان می‌باشد که قالب 52 خاطره از سرگذشت ایشان از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان دفاع مقدس استفاده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کتاب «هوشنگ» در یکصد و 84 صفحه، منتشر شده و در دسترس علاقمندان می‌باشد.

حقایق‌پور افزود: این دو کتاب، با قلم حسن شکیب‌زاده، نویسنده دفاع مقدس در استان قزوین تدوین و منتشر شده است.

وی گفت: انتشار مجموعه‌ی خاطرات و سرگذشت ایثارگران در قالب کتاب، یکی از فرآورده‌های با ارزش فرهنگی می‌باشد که با ترویج آن در سطح جامعه می‌توان گام اساسی در جهت انتقال سیره‌ی ایثارگران به نسل امروز برداشت.

این مسوول افزود: اگر چه بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون با انتشار و حمایت از نشر کتب مختلف، گام‌های موثری را برداشته است اما همه‌ی سرگذشت شهدا و ایثارگران استان قزوین قابلیت تولید اثار فرهنگی و هنری بسیاری دارد که اهل فرهنگ و قلم می‌بایستی بیشتر به تولید آن بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: امروزه علاوه بر دستگاه‌های مرتبط که قدم‌های ارزشمندی در جهت تولید و نشر کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت برداشته‌اند، لازم است از این پس، تلاش مضاعفی هم توسط دستگاه‌های مربوطه و اهل قلم انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها