سردار یزدی عنوان کرد؛

بقای انقلاب مرهون دو حماسه/ هشت سال دفاع مقدس و چهل سال حمایت و ایستادگی

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) در همایش سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر گفت: بزرگترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات خیبر، عظمت و ایستادگی مردم و یاس و ناامیدی دشمن بود.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۸۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در همایش سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، بزرگداشت یاد و خاطره عملیات خیبر در اسفند سال ۶۲ و تکریم شهدا و رزمندگان غیوری است که از خودگذشتی های آنان در تاریخ جنگ، کم نظیر بوده است.

یزدی افزود: هدف دیگر ما از برگزاری چنین یادواره هایی، تجلیل و تقدیر از خانواده های معزز و معظم شهدا و همچنین تکریم برخی سرداران و بازماندگان دوران جنگ است که به عقیده بنده، «شهیدان زنده» تلقی می گردند.

وی در ادامه و درخصوص ماهیت و هدف عملیات خیبر ابراز داشت: این عملیات بزرگ، باهدف بیرون راندن دشمنان بعثی و آزادسازی مناطق از دست رفته بود. در آن زمان، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول ا...(ص) بر عهده شهید بزرگوار، حاج ابراهیم همت بود که حقیقتا نقش بسیار مهم و سازنده ای چه به عنوان یک فرمانده نظامی و چه به عنوان یک مدیر توانمند در شرایط دشوار ایفا نموده است. 

وی عزت امروز نظام اسلامی را مرهون روحیه ازخودگذشتگی و ایثار شهدا دانست و اذعان داشت: اگر ما امروز در دنیا افتخار و عزت داریم، یقینا مرهون از خودگذشتگی ها، ایثار و شهامت های مردم عزیزمان، به ویژه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است. رشادت شهدای والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس از یک سو و حضور حماسه آفرین مردم عزیزمان در صحنه های گوناگون ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، حقیقتا ستودنی است لذا بزرگترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات خیبر، عظمت و ایستادگی مردم و یاس و ناامیدی دشمن بود چرا که دشمنان یافتند ملت ایران نه تنها پرچم تسلیم بالا نمی برند بلکه برای استقلال شان هزینه خواهند داد.

سردار یزدی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در دنیا، انگشت شمارند کشورهایی که بتوانند به معنای واقعی کلمه ادعای استقلال واقعی کنند و به شکل کاملا خودمختار، در عرصه های داخلی و خارجی کشورشان تصمیم بگیرند. بعضا در دنیا شاهد این مسئله هستیم که برخی کشورهای بزرگ چه به لحاظ اقتصادی، چه به لحاظ سیاسی و امنیتی و دیگر زمینه ها، به نوعی زیر یوغ دیگر کشورها قرار دارند، ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خلال سال های دفاع مقدس و پس از آن، به همه جهانیان ثابت کرد که روحیه مقاومت، ایثار، شهادت، ایستادگی و پیروی از مقام عظمای ولایت در میان مردم ایران جاری و ساری است لذا آنان جرئت مداخله نظامی و دیگر توطئه ها را ندارند و نخواهند داشت و همین روحیه مقاومت و ایثار ملت شریف ایران، در دنیا برای ما عزت و سرافرازی را به ارمغان آورده است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار