حجت الاسلام صالحی گفت: آئین معنوی اعتکاف را همکاری هیئت های مذهبی در 11 مسجد شهرستان بروجن برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۸۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی با بیان اینکه امسال 11 مسجد در شهرستان بروجن میزبان مراسم اعتکاف هستند، گفت: به‌منظور هماهنگی و اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های فرهنگی و ارتقای کیفیت اعتکاف و با توجه به تقارن ایام اعتکاف با شروع تعطیلات نوروزی، نشستی با حضور کارشناسان این اداره برگزار شد.

رئیس اداره بروجن، یاد آور شد: علاقه‌مندان جهت اطلاع و شرکت در این مراسم معنوی  تا 28 اسفند ۹۷ فرصت دارند با مراجعه به سایت www.etekafchb.ir یا مراجعه‌ی حضوری به مساجد شهرها و روستاهای مشخص‌شده، در این آیین نام‌نویسی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام اعتکاف با شروع تعطیلات نوروزی، از تعداد 11 مسجد میزبان اعتکاف در شهرستان بروجن، 8 مسجد شهری و 5 مسجد روستایی در این ایام پذیرای معتکفین می باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در خصوص اهمیت و پیشینه اعتکاف در بروجن مطالبی ایراد کرد و یادآور شد: اعتکاف در مسجد فرصتی است که انسان‌ها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی هرچند کوتاه از جامعه و مردم جدا می‌شوند و به درون‌گرایی روی می‌آورند.

وی ادامه داد: معتکف در فضای روحانی و مقدس مسجد فرصتی مناسب می‌یابد تا به کاوش درباره‌ی انگیزه‌ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.

گفتنی است، در شهر بروجن مسجد حاج کرامت ویژه آقایان و مسجد فاطمیه و مسجدالنبی (صلی الله علیه و آله و سلم) ویژه بانوان، در شهر نقنه مسجد صاحب‌الزمان (عج) و مسجد قشقایی‌ها ویژه بانوان و مسجد جامع ویژه آقایان،در شهر بلداجی مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) ویژه بانوان و مسجد ابوذر غفاری ویژه آقایان، در روستای امام قیس مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ویژه بانوان و مسجد صاحب‌الزمان (عج) ویژه آقایان و در روستای سیبک مسجد صاحب‌الزمان (عج) پذیرای معتکفین می باشند.

ارسال نظرات