مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی ابهر،سرزمین دفاع مقدس را مرز پیوند کربلای خمینی با نینوای حسینی (ع)دانست وگفت:راهیان نور پیوند نسل جدیدبا نسل جنگ نحمیلی وآشنایی جوانان با واژه های عشق ،ایثار واز خودگذشتی است.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۷۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

حجت الاسلام محمدی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ تحمیلی،ایدئولوژی انقلاب اسلامی توانست نیروهای سیاسی مختلفی را که با الگوهای اسلامی و رهیافت های امام خمینی (ره)هماهنگی داشتند،با یکدیگر متحد نماید وبه موازات آن زمینه های ایجاد ایدئولوژی مسلطی را فراهم آورد که راهنمای سیاست داخلی وخارجی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی حضور فعال،امیدآفرین وتقویت کننده ی روحانیون وعلما در صحنه ی نبرد دوران دفاع مقدس را نقطه عطفی در طول تاریخ مبارزات ایران اسلامی دانست و افزود:روحانیت در دوران سخت جنگ هشت ساله تنها به ترغیب ودعوت مردم برای حضور در جبهه اکتفا نکرد بلکه پیشاپیش سایر اقشار جامعه حضور عملی وسازنده داشت وبیش از دیگران شهید به نظام وانقلاب تقدیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی ابهر با بیان اینکه طلاب و روحانیون در عرصه های رزمی وتبلیغی دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهم وبی بدیلی داشتند،ادامه داد:طبق آمارهای موجود تعداد شهدای طلبه وروحانی کشور در مقایسه با تعداد شهدای اقشاردیگر جامعه چندین برابر است که این نشان از عملگرایی روحانیت در عرصه ی دفاع از میهن  اسلامی دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش روحانیت درتقویت روحیه ی رزمندگان دفاع مقدس افزود: تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان‌های نبرد و تقویت روحیه ی استقامت و مقاومت رزمندگان در دشواری های ناشی از جنگ واطمینان به تحقق وعده های الهی، از جمله نقش روحانیت در دفاع مقدس می باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه امروزی اظهارداشت : نقش اصلی روحانیت در معرفی ابعاد دفاع مقدس و تبیین فرهنگ شهدای انقلاب اسلامی که جامعه ی امروز از آن فاصله گرفته،امری ضروری است.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره در عرصه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی درکنار مردم وهمراه مردم است، تصریح کرد: از افتخارات روحانیت آن است که همواره همراه وپشتیبان مردم بوده و در همه ‏صحنه‏ هاى عمل و مبارزه حضورى فعال، هدایت‏کننده و امیدآفرین داشته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی ابهر با اشاره به تاثیر معنوی اردوهای راهیان نور در تداوم انقلاب اسلامی افزود:راهیان نور نسخه ی شفابخش وعامل حفظ انقلاب اسلامی بوده ومنبع عظیم تولید معنویت،بازشناسی هویت اسلامی_انقلابی وفرصتی برای حودسازی انقلابی نسل سوم انقلاب اسلامی می باشد.


وی به برخی از مهم ترین دستاوردهای راهیان نور اشاره کرد وگفت:از جمله برکات ودستاوردهای اردوی راهیان نور در سال های اخیر می توان به مواردی چون آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با رزمندگان دفاع مقدس وشهدای عزیز به عنوان بندگان برگزیده ی خدای متعال ،آشنایی با آرمان ها وارزش های انقلاب اسلامی واحساس تعلق مضاعف به آن ها،هویت بخشی وبازشناسی هویت اصیل اسلامی وانقلابی ورشد وتقویت معنویت وآموزه های اخلاقی در جامعه اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به پیوند نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس اشاره وتصریح کرد : اردوهای راهیان نور پیوند دهنده نسل جديد با نسل جنگ تحميلي است .

 وی افزود: نسل جوان امروز تشنه ی معرفت پاك و اصيل جبهه و جنگ و دلاورمردي انسان‌هايي است كه از تمام علايق دنيا بريدند و براي حفظ نظام و ارزش‌هاي اسلامي از جان مایه گذاشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: سفر به مناطق عملياتي در قالب راهيان نور حركتي ارزشمند است كه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان بيمه مي‌كند.

این مسئول با تاكيد بر نقش انكار ‌ناپذير طرح راهيان نور در پيوند نسل جديد با نسل جنگ تحميلي و آشنايي جوانان با واژه‌هاي عشق، ايثار و از خودگذشتگي، ضرورت استمرار برپايي اردوهاي راهيان نور در ايام مختلف سال با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره حماسه‌آفرينان هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌هاي اسلامي را خواستار شد.

ارسال نظرات