استاندار کردستان؛

جابجایی دام در سطح استان قاچاق محسوب نمی‌شود/ حبس دام در استان به معنی کاهش قیمت نیست

استاندار کردستان اعلام کرد بنا بر مصوبه شورای تامین، جابجایی دام در سطح استان قاچاق محسوب نمی‌شود، مگر اینکە این دام‌ها بە طرف مرز‌های استان بردە شوند.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۶۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در یازدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: دامداران و روستائیان نباید بنام مبارزه با قاچاق دام در فشار باشند، چرا که محل ارتزاق آنان از این محل است.

وی افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق دام حساب شده‌تر نسبت به ضبط دام‌هایی که ظن قاچاق بر آن‌ها وارد است عمل کنند.

مرادنیا ادامه داد: در این این شرایط حبس دام در استان باعث کاهش قیمت گوشت نخواهد شد و بلعکس به قاچاق دامن خواهد زد، بنابراین لازم است مانعی برای جابجایی دام در استان و خارج شدن آن به طرف استان‌های دیگر وجود نداشته باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه مظف به مبارزه با قاچاق در همه اشکال و ابعاد آن هستیم گفت: در داخل استان نباید برای جابجایی دام مشکلی برای دامداران وکشاورزان پیش بیاید، مگر آنکه به سمت شهر‌های مرزی و با هدف قاچاق باشد.

مرادنیا در پایان از ستاد تنظیم بازار خواست نسبت به تامین کالا‌ها در پایان سال و اوایل سال نو و همزمان با ورود مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بخشی از قاچاق‌ها به سبب شایعات انجام می‌شود و لازم است در این خصوص مقداری کار تبلیغی و فرهنگی انجام شود، تا مردم زیاد تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نگیرند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات