خبرهای داغ:
شهید «محسن بکند» به عنوان شهید شاخص سال 98 شهرستان رزن انتخاب شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۸۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

شهید «محسن بکند» به‌عنوان شهید شاخص سال 98 رزن معرفی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، بر اساس مصوبه‌ای که بین سپاه ناحیه رزن و بنیاد شهید امضا شد شهید «محسن بکند» به عنوان شهید شاخص سال 98 شهرستان رزن انتخاب و معرفی شد.

شهید «محسن بکند» فرزند جعفر در سال 1339 در روستای کهارد رزن دیده به جهان گشود. وی پس از سپری کردن دوره ابتدایی و راهنمایی در دیار خود برای ادامه تحصیل دوره دبیرستان  به کرمانشاه عزیمت کرد و در مدرسه حکیم نظامی باختران دوران دبیرستان را سپری کرد.

پس از اتمام تحصیلات، با شکل‌گیری راهپیمایی‌های ضد طاغوتی به جمع مبارزین پیوسته و حضور فعالی از خود به نمایش گذاشت؛ بعد از انقلاب اسلامی نیز در خدمت نهادهای مردم نهاد، خدمات‌رسانی می‌کرد تا اینکه با تشکیل سپاه عضو این نهاد انقلابی شد و پس از مدت کوتاهی به عنوان فرماندهی بسیج رزن معرفی شد، بعد از آن نیز فرماندهی منطقه قهاوند را به عهده گرفت.

ایشان در دوران جنگ تحمیلی در عملیات‌های 11 شهریور، میمک، کربلای 4 و 5 حضور داشت.گفته شده ایشان در یکی از عملیات‌ها آنچنان زخمی شده بود که از طرف سپاه برای حضور در جبهه ممنوع شده بود، اما این بار به صورت یک فرد بسیجی به جبهه‌ها اعزام شد و سرانجام پس از عمری مجاهدت و فداکاری، در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه با اصابت ترکش به سینه و دست و پا به فیض شهادت نائل آمد.

 فرازی از وصیت نامه شهید «بکند»:

«از زندگی دنیوی گذشتم و حاضر نیستم که 2 متر پارچه و زمین نیز اشغال نمایم، بلکه دوست دارم که آثاری از بدنم باقی نماند و اگر خواست خدا جنازه‌ام سالم باشد در این صورت چه بهتر که دستم را باز بگذارید تا دنیاپرستان کوردل ببینند چیزی از این دنیا ندارم و چشمم را نیز باز بگذارید تا کوردلان زمان بدانند که راهم را با آگاهی انتخاب نموده‌ام و بجز حق تسلیم کسی نشده‌ام.»

شهید «محسن بکند» به‌عنوان شهید شاخص سال 98 رزن معرفی شد

شهید «محسن بکند» به‌عنوان شهید شاخص سال 98 رزن معرفی شد

شهید «محسن بکند» به‌عنوان شهید شاخص سال 98 رزن معرفی شد

شهید «محسن بکند» به‌عنوان شهید شاخص سال 98 رزن معرفی شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات