فرماندار خمین گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در ایام نوروز در خمین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۷۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد طهرانی در ستاد ساماندهی امور جوانان خمین با اشاره به ضرورت آموزش دانش و مهارت استفاده از فضای مجازی برای جوانان اظهار کرد: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و توسعه فضای مجازی، ضرورت آموزش جوانان در راستای ارتقاء دانش و مهارت آنها اهمیت یافته و باید جوانان نحوه درست استفاده کردن از این فضاها و مهارت لازم برای استفاده از ابزارهای نوین را بیاموزند تا بتوانیم آسیب‌های ناشی از این فضاها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: جوانان ما باید در دنیای امروز اطلاعات کافی برای ورود به دنیای مجازی را داشته باشند و از دانش کافی برای استفاده و بهره‌وری از فناوری‌های نوین برخوردار باشد تا در این فضا و به دنبال استفاده از آن دچار مشکلات روحی، روانی، اجتماعی و مالی نشود.

فرماندار خمین تصریح کرد: تاثیرات فضای مجازی بر تمام ابعاد زندگی افراد غیرقابل انکار بوده وشکل‌دهی به هویت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طهرانی بیان کرد: متاسفانه نبود اطلاعات و آگاهی لازم برای استفاده صحیح از فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور می‌تواند آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد که آگاهی‌بخشی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی را در نهادینه‌سازی فرهنگ حرکت به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این فضا داشته باشد.

وی ادامه داد: این که کارکردهای خانواده در شرایط امروز تحت تاثیر فناوری‌های نوین ارتباطی و تحولات آنها قرار گرفته را نمی‌توان کتمان کرد.

فرماندار خمین عنوان کرد: بنابراین دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌های خود در حوزه جوانان را در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عقیدتی، آموزشی، اشتغال، کاهش آسیب‌ها و سایر موارد را ارائه کنند.

طهرانی با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی و محلی در ایام نوروز اضافه کرد: با توجه به برگزاری بازی‌های بومی و محلی در روستاها در ایام نوروز، لازم است که نشست‌هایی به منظور چگونگی نحوه برگزاری مسابقات تشکیل و از تجربیات افراد معتمد و باتجربه در این نشست‌ها استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان خمین هم در این نشست با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تحت پوشش این اداره گفت: 40 کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، اشتغال و اعتیاد امسال توسط سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

سعید امجدی بیان کرد: 5 سازمان مردم‌نهاد در این شهرستان فعالیت دارند که از بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال، 180 میلیون ریال را توانسته‌اند جذب کنند و 80 میلیون ریال اعتبار به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی جذب کرده‌اند.

ارسال نظرات