ضربه به دانشگاه فرهنگیان طی 5 سال گذشته

 زاهدی اظهار داشت : دولت در ۵ سال گذشته ضربه شدیدی به دانشگاه فرهنگیان زد .که معلم برای مدارس دولتی تربیت نشود‌ و یکی از مطالبات اساسی ما قوی شدن دانشگاه فرهنگیان است که مدارس دولتی کم رنگ نشود.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۶۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  صبح امروز  محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود: در حوزه بازار نظارت جدی بر قیمت ها نیست و محصولات صد درصدتولید داخل با قیمت های بسیار بالایی عرضه می شود و هم بازاریان از این وضع به شدت ناراحت هستند و هم مردم لذا دولت باید محکم پای کار بیاید و کنترل و نظارت کند زیرا نمی شود با مردم بازی کرد؛ مردمی که در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند اما مسئولان چه کردند؟!

 

زاهدی تصریح کرد :  مجلسی ها  به جای سیاسی کاری باید حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی را قوی کند اما مجلس آنچه که باید باشد نیست.

 

زاهدی  گفت : بسیاری از حاشیه نشین ها از اطراف کرمان هستند ، هر چه بیشتر به شهرستان ها برسیم به نفع استان است.

وی در خصوص نمایندگی های  سایپا در کرمان  بیان داشت: نمایندگی خودرو در استان ها کاره ای نیستند و شرکت های بزرگ خودور باید پاسخگو باشند اما وزیر صمت بر اوضاع مسلط نشود که جلوی قیمت های ناهنجار داخلی را بگیرد و خارجی ها را ساماندهی کند، احتمال استیضاح او وجود دارد.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات هم با این توضیح که نظام انتخاباتی کشور ما از ناکارآمدترین نظام های انتخاباتی دنیا است و هیچ کجا اینجور بی حساب و کتاب نیست زیرا در کشورهای دنیا احزاب وارد می شوند اما در کشور ما احزاب کنار گذاشته می شود؛ گفت: بسیاری از فسادهای ایجاد شده در کشور برای این است که نظام حزبی نداریم.

 وی ادامه داد: وقتی به احزاب بها نمی دهیم یک شبه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام می کنند و نتیجه آن می شود اینکه کسی که یک روز سابقه کار نداشته الان در مجلس است؛ مجلس ریل گذار است و قطار اجرایی کشور باید روی این ریل باشد اگر درست و دقیق نباشد قطار کشور نمی تواند کشور را نجات دهد.

 

زاهدی با بیان اینکه سه گروه داخل مجلس هستند که هیچکدام اکثریت را ندارند و نظارت اتفاق نمی افتد در حالیکه وقتی احزاب باشد ائتلاف دیگری نظارت جدی می کند؛ افزود: هنوز بعد از ۴۰ سال از انقلاب معلوم نیست «رجل سیاسی» کیست. ۶هزار نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام می کنند این وهن کشور است نه دموکراسی؛ باید آدم های قابل، کارآزموده، امتحان پس داده، شجاع در تصمیم گیری و ریسک پذیر بالا با پشتوانه قوی حزبی بیایند.

 

وی گفت: هیچیک از رؤسای جمهوری بعد از جنگ تا حالا مسئولیت دوره خودش را به عهده نمی گیرد، در حالیکه اگر نظام حزبی باشد مردم حزب را می شناسند لذا باید تغییر اساسی در انتخابات و نظام انتخاباتی کشور صورت بگیرد و استانی شدن انتخابات خوب است اما تناسبی باشد و این مقدمه خوبی برای حزبی شدن است.

  

این نماینده مردم کرمان و راور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که چرا رقابت و تخریب میان دو نماینده این حوزه وجود دارد؟ با رد کردن این موضوع بیان داشت: در مطالبات استانی بحث جدی تر از رقابت است، ما انجمن توسعه استان را در سال ۸۴ راه انداختیم و همه گروه های سیاسی با هم متفق هستند اما اینکه نماینده ای فکر کند با مسئولیت دادن به عوامل خود رأی سازی می کند اینطور نیست زیرا ناکارآمدی آن مدیر باعث ریزش رأی او است.

 

 

وی درباره مدارس دولتی و خصوصی هم توضیح داد: دولت برای برنامه ششم مصوب کرده سالی ۱۰ درصد مدارس دولتی را به خصوصی واگذار کند و مقابله با بخش خصوصی درست نیست. دولت در مدارس دولتی کوتاهی نکند و باید کیفیت مدارس دولتی بیش از جاهای دیگر باشد پس ما  با مدارس غیر دولتی مقابله نمی کنیم. 

 

 زاهدی با اشاره به اینکه دولت در ۵ سال گذشته ضربه شدیدی به دانشگاه فرهنگیان زد .که معلم برای مدارس دولتی تربیت نشود‌؛ اظهار داشت: یکی از مطالبات اساسی ما قوی شدن دانشگاه فرهنگیان است که مدارس دولتی کم رنگ نشود.

 

وی در خصوص  fatf   گفت: وزیر امور خارجه به صراحت گفته که درباره این لایحه ما هیچ تضمینی نمی دهیم! چیزی که نمی دانیم پس پرده آن چیست را چگونه مصوب کنیم؟ اروپا ما را فریب داد و هیچ تضمینی هم نمی دهد؛ نظر من این است اگر در این شرایط -که شرایط زمانی فوق العاده مهم است- در جنگ اقتصادی هستیم، از اساس با این موضوع مخالف هستم و تصویب این لایحه یعنی طناب دار را با دست خود بر گردن انداختیم زیرا ما رد شرایط جنگ باید آرایش نظامی خاص بگیریم. آنها برجام را پاره می کنند و هیچ تضمینی هم درباره fatf نمی دهند، حالا ما طناب دار بر گردن بیاویزیم؟! اگر ما آن را مصوب کنیم حتما کشور دچار بن بست می شود‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار