رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین دژ خبر داد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین دژ از تخصیص اعتبار برای عملیات آبخیزداری شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۲۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین دژ، رقیه حاتمی در همایش نکوداشت هفته منابع طبیعی، فرا رسیدن هفته منابع طبیعی را به عموم تلاشگران این عرصه تبریک گفت و با تشریح اهم برنامه های قابل اجرا طی این هفته بر لزوم حفظ و حراست از این نعمت الهی تاکید کرد.

وی همچنین به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: امید است که بتوانیم با استفاده از این سرمایه و تلاش و همفکری گامی مهم و مثبت در راستای خدمت به منابع طبیعی شهرستان برداریم.

حبیب یزدانی معاون برنامه ریزی فرماندار نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی از کارکنان خدوم اداره منابع طبیعی به پاس تلاش شبانه روزی برای توسعه و حفظ منابع طبیعی تقدیر کرد.

وی روز درختکاری را روز حیات در کره خاکی نامید و بر لزوم توسعه و حراست از این نعمت خدادادی تاکید کرد و افزود: امروز بایست بیش از پیش برای توسعه منابع طبیعی تلاش کنیم چراکه این نعمت سینه به سینه به نسل های آینده خواهد رسید که اگر در این زمینه کوتاهی کنیم مطمئنا ضربات اساسی و جبران ناپذیری را به نسل های آتی منتقل خواهیم نمود.

یزدانی عمده ترین عامل حفظ منابع طبیعی را رعایت و ایجاد تعادل بین دام و مرتع دانست و گفت: بایست بر طبق قوانین و اصول از این منبع خدادادی استفاده کنیم تا در سال های متعددی مورد بهره برداری قرارگیرد.

معاون برنامه ریزی فرماندار به پدیده جدید گرد و غبار که چندین سال است در منطقه شاهد آن هستیم اشاره کرد و گفت: برای کنترل این عامل بیماری تنفسی می توانیم با توسعه پوشش گیاهی و درختان در این زمینه حرکت های جدی و مثمر ثمری را داشته باشیم تا ضمن جلوگیری از فرسایش خاک تا اندازه ای نیز از بروز چنین پدیده ای جلوگیری نموده و از طرفی نیز بتوانیم زمین را مستعد برای نفوذپذیری آب نموده و شاهد ذخیره سازی آب در سفره های زیر زمینی باشیم.

وی تشکل های مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی را یکی از راهکارهای مهم برای حفاظت از جنگل ها و مراتع دانست و گفت: با تشکیل سازمان های مردم نهاد حراست از منابع طبیعی علاوه بر ترویج فرهنگ حفظ، حراست و توسعه منابع طبیعی خواهیم توانست از کج رفتاری عده ای از مخربان منابع طبیعی جلوگیری کنیم چراکه قطع به یقین پس از گذشت چندین سال شاهد این موضوع خواهیم بود که همین مخربان منابع خدادادی خود حافظان منابع طبیعی خواهند بود.

روح الله شکاری نیا دادستان شاهین دژ نیز ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی به اصول و قوانین بهره برداری از مراتع اشاره کرد و یکی از قوانین ابلاغی در این زمینه را مقابله با استفاده بیش از حد مراتع و یا بهره وری از مراتع بدون داشتن پروانه دانست که شامل جزای نقدی است و حکم تخریب و تصرف مراتع ملی را بر طبق قانون مجازات اسلامی علاوه از رفع تصرف زندان عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات