خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمود آبادی:بیائید به فقرا توجه داشته باشیم و گره و مشکلی را از زندگی آنها برطرف بکنیم اول به اقوام خودمان رسیدگی بکنیم و اگر در اقوام نیازمند نداریم، به نهادهای کمک رسانی مانند: کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها مراجعه بکنیم و کمکهای خودمان را پرداخت کنیم .
کد خبر: ۹۱۱۸۶۹۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، امام جمعه شهر دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تبین قسمتی از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است، پرداخت و گفت:حضرت آقا در قسمت پایانی بیانیه پیرامون سبک زندگی می فرماید: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیانهای بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور ما زده است، مقابله با آن جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانهاست»
ویژگی سبک زندگی غربی بی بندوباری، بی توجهی به ارزشهای الهی و حتی انسانی، تجمل گرائی، اسراف و بی توجه بودن به دیگران می باشد که متأسفانه وارد زندگی بعضی از افراد جامعه شده است و ضررهای جبران ناپذیری را به خانواده ها و افراد زده است.
دیروز جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برگزار گردید، یکی از مسئولین قضائی شهرستان نکته نگران کننده ای را بیان نمود، پیرامون مراجعه نوجوانان و جوانان دختر به دادگستری. قبلاً هر هفته یکی دو مورد بوده است ولی الآن هر هفته به چهار پنج مورد رسیده است. عامل اصلی هم، فضای مجاری است که متأسفانه هم خود جوانان غافل هستند، هم خانواده ها و هم خیانت بعضی از مسئولین نسبت به عدم کنترل و نظارت.
علی رغم دستور مقام معظم رهبری نظارت و کنترل در فضای مجازی نیست و جرائم در فضای مجازی سه برابر شده است.
فضای مجازی علاوه بر تهدیدات امنیتی و مشکلات اقتصادی بنیان خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و باعث بروز مشکلات شده است.
تنها راه این است که فرهنگ استفاده مردم از فضای مجازی بالاتر رود و خود مردم و خانواده مواظبت و کنترل داشته باشند که دچار مشکل نشوند.
سید حسین محمود آبادی در ادامه فرا رسیدن حلول ماه رجب را تبریک گفتند و عنوان کردند: این ماه اعمال مستحبی زیادی دارد که خوب است هر چقدر از آن را بتوانیم، انجام دهیم. یکی از اعمال مستحب، روزه است. امام کاظم علیه السلام می فرماید: « رَجَبٌ شَهْرٌ عَظِیمٌ یُضَاعِفُ اللَّهُ فِیهِ الْحَسَنَاتِ وَ یَمْحُو فِیهِ السَّیِّئَاتِ مَنْ صَامَ یَوْماً مِنْ رَجَبٍ تَبَاعَدَتْ‏ عَنْهُ النَّارُ مَسِیرَهَ مِائَهِ سَنَهٍ وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَهَ أَیَّامٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّه » ماه رجب، ماه بزرگى است که در آن(پاداش) کارهای نیک، چند برابر است و گناهان (انسان) در آن آمرزیده مى‏شود، کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله مى‏گیرد، و کسى که سه روز روزه بگیرد، بهشت براى او واجب مى‏شود. پس توجه داشته باشیم که انجام اعمال مستحبی در این ماه باعث خودسازی می شود که آثار آن در دنیا و آخرت برای انسان خواهد بود.
وی همچنین سالروز تولد باسعادت امام باقر علیه السلام را تبریک گفت و به بیان کرامتی از امام باقر پرداخت: ابوبصیر یکی از شاگردان برجسته امام باقر علیه السلام بود که هر دو چشمش نابینا بود، حضور امام رفت و گفت: آیا شما وارث پیامبر هستید؟ امام فرمود: بلی. ابوبصیر گفت: آیا پیامبر گرامی اسلام وارث پیامبران پیشین بود؟ امام فرمود: بلی. ابوبصیر گفت: پس شما می توانید مرده را زنده کنید و کور مادرزاد را بینا کنید، امام فرمود: به اذن خداوند بلی. امام به ابوبصیر فرمود: جلو بیا، دستی به صورت ابا بصیر کشید، چشمان او بینا گردید. امام فرمود: آیا می خواهی که همینطور بینا باشی و در سود و زیان مردم شریک باشی یا اینکه در قیامت بدون بازداشت به بهشت بروی؟ ابوبصیر گفت که من می خواهم نابینا باشم و در قیامت مستقیم وارد بهشت بشوم، دوباره چشمان ابابصیر نابینا گشت. پس دخالت در عالم تکوین باذن الله مخصوص امامان معصوم می باشد که ما باید قدر خودمان را بدانیم که چنین افرادی الگوی ما هستند.
محمود آبادی همچنین روز یکشنبه ۱۹ اسفند سالروز شهادت امام هادی علیه السلام را تسلیت گفتند.
خطیب جمعه در پایان از آقای شاه نظری رئیس کمیته امداد شهرستان برخوار و کارکنان محترم که امروز در نماز جمعه پاسخگوی مردم بودند و همچنین بخاطر تلاشهای مضاعف کمیته امداد در این ایام که به فکر فقرا هستند و برای فقرا کمک جمع آوری می کنند، تقدیر و تشکر کردند و خطاب به مردم فرمودند: بیائید به فقرا توجه داشته باشیم و گره و مشکلی را از زندگی آنها برطرف بکنیم اول به اقوام خودمان رسیدگی بکنیم و اگر در اقوام نیازمند نداریم، به نهادهای کمک رسانی مانند: کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها مراجعه بکنیم و کمکهای خودمان را پرداخت کنیم و برکت دعای نیازمندان را در زندگی خودمان بیاوریم که اگر کسی انفاق فی سبیل لله داشته باشد یقیناً آثار و برکات آن را در زندگی خودش می بیند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها