خبرهای داغ:
رحمانی گفت:طرح نماد با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان با همکاری و مشارکت 9 دستگاه و نهاد، اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۷۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، خیراله رحمانی در مراسم طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با حضور مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: طرح نماد با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان با همکاری و مشارکت 9 دستگاه و نهاد، اجرا می شود.

وی گفت:پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با این آسیب ها هدف اصلی طرح نماد است و ۹ دستگاه دیگر از جمله صدا و سیما، کمیته امداد، مدیریت و برنامه ریزی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی با آموزش و پرورش در تعامل هستند تا با کمک آنها بتوان به برنامه جامعی در زمینه مهار و کنترل آسیب های اجتماعی دست یافت.

این مسوول اظهار کرد: هدف این 9 نهاد و دستگاه، توجه سازمان یافته به منظور ایجاد آینده ای روشن برای کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشد مدار است.

وی افزود: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر علمی، طراحی و توسعه مداخله ‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از برنامه های مربوط به این طرح به شمار می رود.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: تاکیدهای مقام معظم رهبری بر برنامه محوری قوای سه گانه برای کاهش آسیب های اجتماعی باید فصل الخطاب همه باشد و از تمامی ظرفیت های در اختیار نهادها و دستگاه ها برای نیل به این مهم بهره برداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه آسیب های اجتماعی سرمایه های مادی و معنوی جامعه را از بین می برند، اضافه کرد: با توجه به این وضعیت، ضرورت مقابله جدی با این آسیب ها برهیچ کس پوشیده نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها