خبرهای داغ:
مسوول هماهنگی امور ایثارگران کشور

در موضوع مناسب سازی اماکن عمومی، مشکل اساسی، عدم مدیریت است/ یادواره شهدا، فضای بحث های سیاسی نیست

عباسی گفت:موضوع مناسب سازی اماکن و معابر عمومی از موضوعاتی است که نیاز اساسی آن تخصیص اعتبار نیست بلکه عدم مدیریت و نظارت دقیق و کارشناسی است.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۶۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین یاوند عباسی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران که با حضور زاهدی استاندار قزوین و مسوولان استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:تعارضات و ابهامات و ابلاغ نشدن آیین نامه و عدم تخصیص و اعتبار لازم موجب ایجاد مشکلات زیادی در حوزه ایثارگران شده است.

وی گفت:در مسائل کشور عمده مشکل ما کمبود منابع نیست بلکه عمده مشکل ما مشکل تدبیر لازم در منابع و دست به دست شدن متولی درمان است که موجب به وجود آمدن ناهماهنگی هایی شده است.

مسوول هماهنگی امور ایثارگران کشور اظهار کرد:در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۲۰ سفر استانی و شهرستانی جهت پرداخت به مسائل امور ایثارگران انجام شده و ما هرجا ککه مدیران توانمند داشتیم مسائل مربوطه در استانها بسیار خوب حل شده است.

عباسی عنوان کرد:موضوع مناسب سازی اماکن و معابر عمومی از موضوعاتی است که نیاز اساسی آن تخصیص اعتبار نیست بلکه عدم مدیریت و نظارت دقیق و کارشناسی است و از تجربیات سایر ملل در این خصوص می توان استفاده خوبی داشت.

وی افزود:باید مراقب باشیم ظرفیتهای قانونی ایثارگران به موقع و درست انجام شود.

مسوول هماهنگی امور ایثارگران کشور تصریح کرد:مشکل ما عدم هماهنگی لازم بین ساز و کارهای دستگاههاست که ما تلاش کردیم تا نقش حاکمیتی خود را حفظ کرده و در اجرای قوانین موجود تلاش کرده ایم.

این مسوول خاطرنشان کرد: مباحثی که باید به آن بپردازیم اجرای شوراها برای پیگیری امور ایثارگران است. طبق موافقت وزیر شورای هماهنگی هر سه ماه یکبار با ریاست استانداران باید تشکیل شود تا رابطین و مشاورین دستگاههای اجرایی با شیوه نامه های موجود اشنا شوند.

عباسی اضافه کرد:شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ریاست رییس جمهور و در استانها، استاندار که هرسه ماه یکبار برگزار شود و این شورا دارای جایگاه بسیار ویژه ای است که باید زمینه یکصدایی دستگاها را در رسیدگی به امور ترویج فرهنگ شهادت انجام دهد.

وی گفت:متاسفانه در برخی استانها در این شورا فقط امار عملکرد ارایه می شود هرچند با اهمیت است اما بخش مهم پیدا کردن خلاهاست. ما باید در این شورا به این فکر کنیم که چرا فرزندان شهدا از اینکه بگویند فرزند شهید هستند ابا دارند.

مسوول هماهنگی امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد:شورای ترویج فرهنگ شهادت باید وارد بحث المان سازی ها شده و مدیریت کشور به دست فرزندان توانمند و یادگاران جنگ که دارا ی توانمندی هستند بیفتد.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: گاهی یادواره شهدا مرکز رسیدگی به امور سیاسی است اما یادواره باید مرکزی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد تعامل بین همه اقشار جامعه شود. بر اساس قوانین.موجود ۲۰ درصد درامد دستگاهها باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

عباسی افزود:موضوع مناسب سازی باید ظرف سه سال حل میشد اما امروز شاهدیم که این امر هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است. موضوع دسترسی ایثارگران به ادارات و رمپها و سرویس های بهداشتی باید مورد بر سی قرار گیرد.

وی با اشاره به شان و نزول مشاوران ایثارگران گفت:بر اساس ماده چهارده قانون معلولین و ایثارگران همه دستگاهها مکلفند یک فرد یا یک بخش را مسوول رسیدگی به امور این افراد نمایند.
باید در مسایل فرهنگی و مناسبتی طوری عمل کنیم که همه دستگاهای اجرایی، فضای مناسبتها را هماهنگ با ان روز ایجاد نمایند.

مشاور وزیر کشور اضافه کرد:در پیگیری امور باید خدمات رسانی عزتمند به ایثارگران انجام شود و برای ماندگاری و ترویج فرهنگ شهادت باید محتواسازی کنیم.

عباسی با اشاره به اشتغال فرزندان ایثارگران گفت:مشکل اشتغال یک مشکل ملی است و در حال حاضر حدود ۴۵ هزار فرزند ایثارگر بیکار هستند که درخواست اشتغال دارند و ما هنوز نتوانسته ایم برای آنها کاری انجام دهیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها