خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

در بحث آسیبهای اجتماعی، قزوین جزو سه استان سبز کشور است

صادقی گفت:قزوین جزو سه استان سبز کشور است و امارها نشان دهنده این است که روز به روز با اجرای این طرح ها مانع ورود اسیبها به مدارس استان شده ایم.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۲۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان "نماد" در سالن اجتماعات شهیده رقیه رضایی اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور مسوولان اداره کل آموزش و پرورش، معاون اجتماعی دادگستری و جنعی از معلمان برگزار شد.

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد:از دغدغه های مهم مدیریت اداره کل آموزش و پرورش بوده و در همین راستا برنامه های مختلفی جهت کاهش آسیبهای اجتماعی دانش آموزان انجام شده است.

وی گفت:قزوین جزو سه استان سبز کشور است و امارها نشان دهنده این است که روز به روز با اجرای این طرح ها مانع ورود اسیبها به مدارس استان شده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: اداره مراقبت اجتماعی با سه محوریت گسترش نهضت پیشگیری از اسیبها در مدارس، توسعه کاهش آسیبها و مراقبت از دانش اموزان در برابر رفتارهای پرخطر مجموعا با سیزده برنامه از مهر ماه سال گذشته شروع به فعالیت کرده است.

صادقی عنوان کرد:هدف ما توانمندسازی دانش آموزان با سه رویکرد خانواده محوری، مدرسه محوری و محله محوری از اثرگذارترین امور ما در این طرح است.

وی افزود:نظام مراقبت اجتماعی در پایان برنامه ششم در پنج مرحله غربالگری، آموزش، درمان، مددکاری و بازتوانی اجتماعی به دنبال کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان می باشد.

صادقی تصریح کرد:دانش آموزان در معرض خطر، بر اساس شواهد موجود با توجه به مشکلات خانوادگی وارد چرخه خطر شده و گرایش به رفتارهای پرخطر می یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار فعالیت این معاونت اضافه کرد: فعالیتهای ما شامل کارگاههای دوره آموزشی با ۵۸۴ کارگاه، به تفکیک هزار و ۲۵۶ کارگاه ویژه معلمین، ۲۴ کارگاه ویزه مشاورین، ۱۲۵۶کارگاه ویژه والدین می باشد.

صادقی تصریح کرد:در ۱۵۷ مدرسه طرح نماد برگزار شده که ۱۵۱ مدرسه در شهرستان البرز و ۶ مدرسه در ناحیه یک و نیز در تعدادی از مدارس مناطق آموزشی استان اجرا شده است که ۲ هزار و ۲۷۲ دانش اموز در این طرح شرکت داشتند.

وی گفت:طرح توانمندسازی روانی اجتماعی برای تمام مقاطع ۶ ساعت ویژه دانش آموزان، ۶ ساعت اولیا و ۴ ساعت برای کارکنان طی ۲ هزار و ۱۸۷ دوره دانش آموزی با حضور ۶۵ هزار و ۶۱۰ دانش اموز برگزار شده است.

این مسوول اضافه کرد:در بحث توانمندسازی پایه نهم، ده مهارت زندگی با توزیع ۶ هزار جلد کتاب در این تعداد مدارس انجام شده است. همچنین طرح مداخلات اموزشی و روانی در ۱۴ منطقه با ۱۴ طرح اجرا شده و ۸۷ مدرسه تا پایان اسفندماه سالجاری تحت پوشش این طرح بودند.

صادقی بیان کرد:در طرح مشارکت اجتماعی دانش اموزان که ویژه دانش آموزان پایه هشتم با تعداد ۳۱ مدرسه با حضور هزار و ۹۸۴ دانش اموز اجرا شده که از ناحیه یک ۹ مدرسه و از ناحیه دو هشت مدرسه در این طرح حضور داشتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:در سال گذشته ۳۲ اثر در جشنواره نوجوان سالم شرکت کرده و امسال با اعتقاد بیان می کنیم که بالغ بر ۴۰ هزار اثر در جشنواره نوجوان سالم حضور خواهند داشت که در سال گذشته پنج عنوان کشوری نیز کسب کردیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها