رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده باش ۱۳۷ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و اعلام کرد: دو اکیپ سیار از آتش نشانان در میدان آزادی و انقلاب سنندج، جهت تسریع در امداد رسانی به موقع به شهروندان مستقر شده اند.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۰۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سهیل فضل وزیری  اظهار کرد: مراسم چهارشنه آخر سال هر ساله شاهد حوادث ناگوری هستیم که تعامل شهروندان، آمادگی کامل نیرو‌های این سازمان و همچنین فرهنگ سازی لازم می‌تواند در کاهش حوادث چهارشنبه سوری تاثیر گذار باشد.

وی افزود: این سازمان در راستای کاهش حوادث در چهار شنبه آخر سال تمهیدات و اقدامات لازم را صورت داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، از آماده باش ۱۳۷ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و اعلام کرد: دو اکیپ سیار از آتش نشانان، از دهم اسفندماه در میدان آزادی و انقلاب در دو شیفت صبح و عصر جهت تسریع در امدادرسانی در مواقع بروز حوادث به شهروندان مستقر شده اند.

وی بیان کرد: علاوه بر دو اکیپ مستقر در میادین اصلی، یک اکیپ دیگر نیز در روز چهارشنبه آخر سال در ورودی پلیس راه همدان جهت امدادرسانی سریع استقرار خواهند یافت.

فضل وزیری، همچنین به برپایی پویش "نه" به چهارشنبه سوری خطرناک، به منظور مقابله با رفتار‌های پرخطر و استفاده از مواد محترقه خطر آفرین و کاهش حوادث اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی نیز همچون تهیه بروشور‌هایی با موضوع‌های "بچه‌ها مواظب باشیم، توصیه‌های ایمنی نوروزی، نکات ایمنی در سفر" و پوستر‌هایی با محوریت "نه به چهارشنبه سوری خطرناک، حواسمان باشد چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی نشود، به بهانه چهارشنبه سوری با رفتار‌های پرخطر نوروز را به آتش نکشانیم" تهیه و در بین شهروندان به ویژه قشر جوان و دانش آموزان در حال توزیع است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان در ایام می‌توان به آموزش‌های ایمنی با محوریت خطرات چهارشنبه سوری به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سطح شهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بنر‌های هشدار دهنده در خصوص خطرات چهارشنبه آخر سال نیز تهیه و در سطح شهر نصب شده است.

فضل وزیری تصریح کرد: تمامی نیرو‌های عملیاتی و ستادی و ۸ ایستگاه آتش نشانی مستقر در سطح شهر و نواحی منفصل در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴ خودرو سنگین، ۱۸ خودروی سبک و ۳ موتور چهارچرخ و تریلی نیز در ایستگاه‌های هشتگانه ثابت و ایستگاه‌های سیار در این روز در اختیار آتش نشانان برای مقابله با حوادث احتمالی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت توصیه کرد: خانواده‌ها در روز‌های پایانی سال بر فرزندان خود نظارت صحیح و مناسب اشته و آنان را از خطرات استفاده از مواد محترقه پرخطر جهت کاهش حوادث آگاه سازند تا خاطره خوبی از این آیین دیرینه در یادگار بماند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات