تشریفات عظیم معنوی، به عشق انسان بوده و خدای مهربان برای اینکه انسانها به هدف خلقتشان برسند، این تشریفات بی‌نظیر را راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۵۶۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما،  ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه پر خیر و برکت رجب گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان بهار ماه های سال و بهار اولیای خداوند است و بر ما لازم است این ماه های شریف را درک کنیم و با گریه و استغفار و عشق به خداوند،  شب زنده داری و قرائت قرآن، از برکات این ماه ها کمال استفاده را ببریم .

حجت الاسلام عباس رضی اظهار کرد: ماه رجب فرصتی مغتنمی برای تزکیه، طهارت روح و خودسازی است و اگر کسی قلبش را در ماه رجب آماده کند و اطاعت امر خدا را بکند و خودش را تسلیم اوامر و نواهی خدا کند، امید خیلی زیادی دارد، که خداوند تبارک و تعالی در همه خواسته‌هایش کنار او باشد و اجابتش کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (علیه السلام) آمده است، رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است و یکی از چیزهایی که باید به آن در این ماه توجه کنیم، دعوت «ملک داعی» است، که بزرگان و اولیاء الهی تأکید زیادی روی توجه به این فرشته عظیم الهی داشتند. این تشریفات عظیم، به عشق انسان بوده و خدای مهربان برای اینکه انسانها به هدف خلقتشان برسند، این تشریفات بی‌نظیر را راه‌اندازی کرده است.

رضی تصریح کرد: پیامبرگرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) در روایتی دیگر، فرمودند: رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امّت من است، کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، مستحقّ خشنودی بزرگ خدا می شود و خشم حق از او دور می گردد و دری از درهای دوزخ به رویش بسته خواهد شد، همچنین رجب ماهی است که امت اسلام از طریق آن به پیشوازی ماه شعبان و بعد از آن رمضان می رود و رمضان یعنی ماه میهمانی خداوند و در تداوم رجب است، یعنی میهمانی خداوند از ماه رجب می گذرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضی در پایان عنوان کرد: روزه گرفتن یکی از اعمال مستحبی در ایام ماه با فضیلت رجب است، که پاداش و برکات فراوانی دارد و اگر کسی سه روز از این ماه را روزه بگیرد درهای جهنم به روی او بسته و از آتش جهنم در امان خواهد ماند.

 

ارسال نظرات