خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و توجه به راهیان نور ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در یادواره 54 شهید مسجد عباسیه تبریز بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۵۱۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سیدمحمد علی آل هاشم با بیان اینکه عده ای می گویند چرا باید هر ساله برای شهدا مراسم بگیریم، افزود: شهدا موجب اقتدار و عزت کشورمان هستند، پس ضرورت دارد یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تا رشادت ها، فداکاریها و ایثار آنها از یادمان نرود .

وی ادامه داد: اگر به حادثه عظیم عاشورا و حرکت تاریخی امام حسین(ع) هم توجه کنیم می بینیم که زنده ماندن این قیام نیز به برکت تکرار عزاداری های عاشورا و دهه محرم است چون اگر تکرار نمی شد از یادها نیز پاک می شد بنابراین در قبال ایثار و فداکاریهای شهدا و جانبازانمان باید بنحو احسن حق مطلب را بجا بیاوریم .
حجت الاسلام آل هاشم خطاب به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در مورد انتشار وصیت نامه شهدا و انتقال ایثار و از جان گذشتگی های شهدا به نسل جدید، یادآور شد: جانبارزان و رزمندگان دفاع مقدس بهترین روایتگران آن دوران هستند چراکه در آن حضور داشته و بواسطه آن ها بهتر می شود فداکاری ها و ایثار رزمندگان و شهدا را به نسل جوان و نوجوان انتقال داد چون بر مبنای واقعیات و دور از تحریف و کاری بسیار مهم و باارزش است.
وی اظهار داشت: باید بحث راهیان نور را جدی بگیرید و فرهنگ دفاع مقدس را ترویج کنید، چون بهترین موقع است تا همگی علی الخصوص جوانان عزیز مناطق عملیاتی دفاع مقدس که قدم به قدم آن جای پا شهداست و مرکز فداکاری و ایثار را از نزدیک زیارت کنند، چون اگر از این مناطق دیدن کنند قطعآ ارزش های دفاع مقدس را زیر سوال نخواهند برد و خواهند فهمید که این امنیت موجود و پایدار توسط چه رزمندگان صبور و مقاومی بدست آمده است.
وی اضافه کرد: مقداری صبر و حوصله خودمان را بیشتر کنیم و هنگامی که مشکلات به ما غلبه می کند یاد شهیدان را نیز زنده کنیم چون این عزیزان در روزهای سخت رفته و جان عزیز خود را تقدیم کرده اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها