استاندار خراسان رضوی:

نهضت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید شکل گیرد

استاندار خراسان رضوی گفت: علمای دین باید در جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی برداشته و به دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر توانمندسازی مردم کمک کنند.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۸۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید زمینه توانمندسازی مردم را فراهم کنیم و در این زمینه روحانیت و علمای دین وظیفه فرهنگ سازی را برعهده دارند.

وی افزود: به رغم آنکه دولت‌های پس از انقلاب، در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده اند، اما به دلیل بی توجهی به ضرورت توانمندسازی مردم در حوزه اقتصادی، شاهد تغییر مناسبات در جامعه روستایی و شهری هستیم.

استاندار خراسان رضوی مهاجرت بی رویه به حاشیه شهر‌ها را نتیجه عدم توجه به اقتصاد روستایی برشمرد و تاکید کرد: در سال‌های پیش رو باید از طریق توانمندسازی جوامع محلی و رونق بخشیدن به اقتصاد روستائیان، زمینه مهاجرت معکوس، از شهر‌ها به روستا‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای آنکه زیرساخت‌های ایجاد شده در مناطق روستایی بر اقتصاد مردم اثرگذار بوده و زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند، باید علمای دین در جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی برداشته و به دستگاه‌های حاکمیتی در این مسیر کمک کنند.

رزم حسینی گفت: روحانیت باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را ترویج دهد تا سرمایه گذاران و کارآفرینان احساس کنند که مورد تکریم جامعه دینی و روحانیت قرار دارند. بدون شک در صورت تحقق این مهم، بخش خصوصی برای توانمندسازی مردم در روستا‌ها پای کار خواهد آمد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در شرایط اقتصادی کنونی، حوزه‌های علمیه سراسر کشور باید یک نهضت اعتقادی و عملگرایانه به راه انداخته و زمینه ترویج فرهنگ تکریم مجاهدان اقتصادی را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال گام‌های اساسی بردارد، تاکید کرد: بر اساس مدل توسعه اقتصادی خراسان رضوی، دستگاه‌های اجرایی بستر‌های لازم را فراهم خواهند کرد تا سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه اشتغال زایی و محرومیت زدایی به نقش اجتماعی خود عمل کنند.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در این دیدار خطاب به رزم حسینی گفت: امیدواریم با نگاه مثبت شما، شاهد توفیقات ارزشمندی در اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار