آیت الله علم الهدی:

جلوی فساد در توزیع کالای اساسی را بگیرید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: جلوی فساد در توزیع کالای اساسی باید گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۸۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه‌این هفته، ۱۷ اسفندماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که روز اول ماه رجب، سالروز ولادت با سعادت امام باقر (علیه‌السلام)، این روز مبارک و این عید سعید را به همه شما برادران و خواهران تبریک می‌گویم، اظهار کرد: لیلة الرغائب که شب جمعه اول ماه رجب است دیشب نبود.

وی ادامه داد: آن شب جمعه اولی لیلةالرغائب است که روز پنجشنبه جزو ماه رجب باشد، چون شرط اولیه اعمال لیلةالرغائب، روزه روز پنج‌شنبه قبل از لیلةالرغائب است لذا آن شب جمعه‌ای که پنج‌شنبه‌اش ماه رجب هست، آن شب جمعه لیلةالرغائب است بنابراین لیلةالرغائب شب جمعه هفته آینده است؛ با روزه‌ای که در روز پنج‌شنبه می‌گیرید و بعد از نماز مغرب و عشا اعمال لیلةالرغائب و آن نماز‌ها را انجام می‌دهید، موفق به درک این شب می‌شوید.

بهره‌برداری از «نقطه عطف»، سیره سیاسی امام باقر (علیه‌السلام)

امام جمعه مشهد مقدس به سالروز ولادت امام باقر (علیه‌السلام) و سیره سیاسی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: سیره سیاسی امام باقر (علیه‌السلام) برای ما یک آموزه قابل‌توجهی دارد و آن، بهره‌برداری از «نقطه عطف» است، وجود مقدس امام باقر (علیه‌السلام) در نقطه عطف تاریخ اسلام در آن زمان ظهور کردند، بنی‌امیه در حال سقوط بودند و بنی‌عباس به قدرت نرسیده بودند، این نقطه، ایجاد تحولی را از نظر فکری و فرهنگی در جامعه دینی می‌کرد و این اقدام انقلاب فرهنگی به‌وسیله امام باقر (علیه‌السلام) صورت گرفت.

وی افزود: تا آن روز مسلمانان در جنگ و جنایت و حکومت‌های جائرانه بنی مروان و بنی‌امیه زندگی می‌کردند و خیال می‌کردند اسلام تز قدرت است، ولی این موقعیت پیش آمد که در قالب انقلاب فرهنگی، اسلام به شکل مکتب فکری، برنامه عملی و دین آسمانی در عمق عقاید مسلمانان، باورمندانه شکل بگیرد و امام باقر (علیه‌السلام) از این نقطه عطف استفاده کردند.

پیشرفت‌ها در ۴۰ سالگی انقلاب، نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران

آیت‌الله علم‌الهدی، ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی و شکست تلاش مستکبران برای سلطه بر منطقه را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: این بهره‌برداری از نقطه عطف در تاریخ هر انقلاب و جریان، آموزه‌ای است که برای ما نیز این بیداری را ایجاد می‌کند؛ گذشت ۴۰ سال از عمر این انقلاب مقدس اسلامی پیروزمند برای ما یک نقطه عطف ایجاد کرد یعنی در پایان ۴۰ سال به موضعی از اقتدار جهانی رسیدیم به‌خصوص در منطقه که قوی‌ترین قدرت استکباری دنیا در مقام سلطه بر منطقه از ما شکست خورد.

وی به بیان پیشرفت‌های ۴۰ ساله نظام مقدس اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حوزه پیشرفت علمی و فرآیند‌های بالای فناوری به قله‌ای رسیدیم که دیگر از کشور‌های عقب‌مانده، به کشور‌های درحال‌توسعه و مقابل با کشور‌های پیشرفته در دنیا قرار گرفتیم، این عمر انقلاب ما بود؛ استقلالی که ما طی ۴۰ سال پایش ایستادیم عزیز، شهید و جان دادیم و در تأمین این استقلال در دنیا مرد و مردانه قرار گرفتیم، ما را به‌صورت تنها کشور و ملت مستقلی درآورد که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ قدرتی در دنیا برای ما تصمیم نمی‌گیرد، این نقطه عطف انقلاب ما بعد از ۴۰ سال بود.

وی افزود: رهبر عزیز، عظیم و حکیم ما با استفاده از این نقطه عطف و پیروزی از امام باقر (علیه‌السلام)، هم این نقطه عطف را به ما متذکر شدند و هم یک سند راهبردی بالادستی برای ۴۰ سال آینده در اختیار ما گذاشتند و آن، بیانیه مقام معظم رهبری به‌عنوان «گام دوم انقلاب» بود.

بیانه گام دوم انقلاب، هدف‌گذاری ۴۰ ساله دوم انقلاب

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در این بیانیه مشخص کردند الآن کجای قضیه هستیم، امیرالمؤمنین فرمودند: «خدا آدمی را رحمت کند که بداند الآن کجاست»، مقام معظم رهبری نشان دادند ما الآن کجای قضیه هستیم و بعد راهبرد آینده، آن‌هم به‌عنوان سند بالادستی ۴۰ ساله، آینده‌ای که مسیری را باید طی کنیم را جلوی پای ما گذاشتند، آرمان نهایی و هدف آخری که در ۴۰ سال دوم باید درک کنیم را هم مشخص کردند، «ایجاد تمدن نوین اسلامی» و «ایجاد آمادگی جهان برای ظهور ولایت عظما، حضرت بقیه‌الله» بود.

متخلفین از آرمان گام دوم، خائنان به ظهور امام زمان (علیه‌السلام)

وی یادآور شد: با این هدف و آرمان که معین فرمودند، هرکسی از این سند راهبردی تخلف کند، تحت عنوان یک مسؤول اجرایی، مسؤول قضایی، نماینده مجلس، نماینده، ولی فقیه، تحت عنوان کادر عملیاتی از این سند راهبردی تخلف کرد و یا بر خلاف این سند، مسیر دیگر، جناح، جریان و حزب دیگری را انتخاب کرد، خائن به ظهور امام زمان (علیه‌السلام) است.مقام معظم رهبری قدم آخر را مشخص و نقطه هدفی ۴۰ ساله دوم را معین کردند، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه، اگر بنا شد از این راه نروید یا نگذارید مردم از این راه بروند یا با قدرت‌یابی‌ها، مسؤولیتی را به دست بگیرید و مسیر جامعه و مملکت را بخواهید از این سند راهبردی عوض کنید، خائن به ظهور امام زمان هستید و در مقام تعجیل فرج خیانت کردید.

با بیانیه گام دوم مثل وصیت‌نامه امام برخورد نکنید!

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بیانیه مقام معظم رهبری یک مانیفست است، این نیست که یک عده سفارش و توصیه‌هایی نوشتند و شما هم ول‌کنید بروید پی کارتان، همایش‌هایی برای تفسیر بیانیه رهبری برگزار کنید و بعد از ۶ ماه و ۸ ماه تمام شود، مثل کاری که با وصیت‌نامه امام کردید، این تمام‌شدنی نیست، قدم‌به‌قدم، هر مسؤولی سر کار می‌آید و هر عنصری در کشور مسؤولیت می‌گیرد، بیانیه گام دوم باید جلوی چشمش باشد، این برای عمل کردن و تنظیم رفتار فردی و اجتماعی ما هست نه تبیین قولی و بیان لفظی ما.
 
وی، مخاطب بیانیه گام دوم را در دو سطح مردم و مسؤولان دانست و گفت: خصوصیاتی که رهبری در این بیانیه گفتند، دو اقتضا دارد، یک اقتضا این‌که مردمی که می‌خواهند برای این مملکت مسؤول تعیین کنند به‌عنوان ریس جمهوری یا برنامه‌ریز به‌عنوان نماینده مجلس یا تعیین و نظارت بر رهبری به‌عنوان نماینده خبرگان انتخاب کنند، باید کسانی را انتخاب کنند که از نظر فکری و برداشتی، با این سند سنخیت دارند، باید تحقیق کنند و کسی را که سنخیت با این سند دارد را انتخاب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه، ادامه داد: خود مقام معظم رهبری یا هر مقامی که می‌خواهد مسؤولی را که به کار بگیرد، باید محتوای این سند و انتظارات این سند را لحاظ کند؛ اول صدور این بیانیه و سند مصادف شد با تعیین مسؤول قوه قضاییه در کشور؛ مقام معظم رهبری عنصری را که فقیه درس خارج گوی حوزه است، دکترای فقه و حقوق از دانشگاه دارد، ۳۵ سال در مسؤولیت‌های بالای قضایی در دادستانی‌ها و سازمان‌های مختلف قضایی داشته، علی‌رغم این‌که تولیت عتبه مقدسه امام هشتم را به چنین فردی دادند، از این مقام برداشتند و تولیت قوه قضاییه را به او دادند که این انتصاب تطبیق کند با محتوای این بیانیه و آنچه در این بیانیه انتظار می‌رود.

مبارزه جدی با فساد، انتظار از رئیس جدید قوه قضاییه

وی افزود: بر حسب این بیانیه در مسئله دستگاه قضایی، تمنای از قوه قضاییه این است که مبارزه جدی‌تر با انواع فساد‌ها در این کشور داشته باشد؛ با تیزبینی، جریان‌هایی از قوه قضاییه در دستگاه‌های مختلف اجرایی و حکومتی کشور به کار بگمارد که دست مفسد را همان لحظه اول بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مبارزه واقعی با فساد به‌وسیله دستگاه قضایی باید در دو بستر انجام بگیرد، گفت: یکی در بستر دستگاه‌های درون حکومتی که در داخل حکومت هستند و مُفسد نفوذی در این دستگاه‌ها وارد شده، دستگاه قضایی باید مچ آنان را بگیرد و به جزا برساند.

وی اضافه کرد: یکی فساد در بستر اجتماعی و جریان‌های اقتصادی کشور؛ پریروز آقای رئیس‌جمهور در گیلان در گفت‌وگوی آخرینشان نکته‌ای را فرمودند، فرمودند: «ما در این کشور در کالا کمبود نداریم، تمام انبار‌های ما پر از کالاست و تعبیر فرمودند: من بنا به وظیفه خودم هر روز اطلاعات از انبار‌های کالای اساسی کشور تحصیل می‌کنم، مشکل ما در توزیع است».

وجود فساد در سیستم توزیع کالای اساسی

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، وجود فساد در سیستم توزیع کالای اساسی مردم را متذکر شد و گفت: این مشکل توزیع از کجا آمد آقای رئیس‌جمهور؟ این مشکل توزیع از فساد در مدیریت و فساد در تدبیر آمد که امید‌های مردم را به باد داد؛ این‌که می‌گویید انبار‌ها پر از کالای اساسی و گوشت به‌طور وافر در انبار‌ها دپو شده است با این‌که ۹۰ درصد گوشت کشور از داخل تأمین می‌شود و ۱۰ درصد وارد می‌شود، اما مردم به این قشر ضعیف و آسیب‌پذیر، شاید بیش از دو سه ماه است گوشت به آنان نرسیده با این قیمت، چرا این‌طور شده؟

وی خاطرنشان کرد: جز فساد در توزیع است؟ مگر گوشت کیلویی ۱۲۰، ۱۳۰ هزار تومان به دست مردم نمی‌رسد؟ در توزیع این گوشت چه کسی حضور دارد؟ جز جریان مدیریت فاسد و مفسدی که کالا را به این شکل در اختیار یک مشت عناصر ناپاک دلال سودجوی زالوصفت قرار داده؟ غیرازاین چه کسی است؟ این فساد است که به وجود آورده، ما هم از اول داد می‌زدیم سوء مدیریت و سوءتعبیر، خود آقای رئیس‌جمهور هم گفتند مشکل ما در توزیع است، این فساد باید برداشته شود.

جشن نیکوکاری امسال، دادرسی به مستضعفین است

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: برادران و خواهران، پایان سال است، عید امسال دقت و مراقبت بیشتری از شما مردم متدین می‌خواهد، جشن نیکوکاری که کمیته امداد راه انداخته، هرسال جشن بود، امسال دیگر جشن نیست، امسال به فریاد رسیدن و دادرسی کردن از خانواده‌های مستضعف و آسیب‌پذیر آبرومند است؛ با همت قیام کنید، اگر با این مدیریت فاسدی که وجود دارد، همت شما نباشد، قشر فقیر از بین می‌روند و جریان استیصال مستضعفین را از پا درمی‌آورد، با همت فعالیت کنید و برای فقرا و مستضعفین عید به وجود بیاورید و شادی ایجاد کنید، خدایی نکرده این عید را در ناتوانی و ناداری به عزا سر نکنند.

وی اضافه کرد: مردم ما همیشه در عرصه بودند، بزرگ‌ترین تجربه این ۴۰ سال، حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌ها بوده و الآن هم هستند، با جهاد در عرصه جشن نیکوکاری وارد شوید و آن‌هم جهاد از طرف مردم به کمک کردن و از طرف امدادگران در توزیع؛ اقتضا نمی‌کند انبار‌ها از کالا پر شود و به‌تدریج بخواهد به مردم برسانید، بیایید در توزیع جهاد کنید

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: از امدادگران کمیته امداد و انجمن‌های خیریه و معاونت امداد آستان قدس که در این مدت حرکت‌های جالب‌توجهی انجام دادند، در یکی دو ماه گذشته معاونت امداد آستان قدس، ۱۵ تن گوشت به خانه فقرا رسانده است؛ این حرکت‌های ارزشمندی که انجام می‌دهید، جهادگرانه انجام دهید؛ این‌که مدیرکل کمیته امداد فرمودند: امسال عید و تعطیلات عید را بر خودمان و همه عزیزانمان حرام کردیم که روز و شب دنبال امداد فقرا و بینوایان بدویم، مژده‌ای بود که در توزیع امکاناتی که مردم در جشن نیکوکاری در اختیار می‌گذارند، جهادی صورت بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار