خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

گرانفروشی در بازار چمران حاصل ضعف در نظارت است/ تاوان کم‌کاری مسئولان را مردم مستضعف می‌دهند

امام جمعه شهر چمران گفت: علت عمده گرانفروشی بعد از بی‌انصافی بعضی از کسبه، ضعف نظارت بر بازار و قیمت‌ها است و متأسفانه تاوان کم‌کاری مسئولان را مردم مستضعف می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۶۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: حدیث قدسی، یکی از ظرفیت‌های عظیم این ماه را اینگونه بیان می‌کند که خداوند متعال می‌فرمایند: «الشهر شهری والعبد عبدي والرحمة رحمتی فمن دعانی في هذا الشهر اجبته و من سالنی اعطیته»

وی افزود: ماه رجب از ماه‌های حرمت‌دار و دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است و بهره‌مندی از فضایل این ماه یعنی روزه‌داری، صدقه دادن و استغفار توصیه شده است. باتوجه به نزدیکی ایام عید و سزاوار بودن شادی نیازمندان و وجود روایات فراوان از جمله حدیث سلسله معصومان از امام صادق (ع) تا جدشان امیرالمومنین علی (ع) که فرمودند: من تصدق بصدقه في رجب ابتغاء وجه الله اکرمه الله یوم القیامه في الجنة من الثواب به مالا عین رات ولا اذن سمعت ولا خطر علی قلب بشر، لازم است اقشار نیازمند و بی‌بضاعت مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با اشاره به نزدیکی ایام اعتکاف و آغاز روند ثبت‌نام برای برگزاری این سنت حسنه در مساجد شهر، عنوان کرد: از مردم مؤمن به ویژه جوانان عزیز که پيشگامان گام دوم انقلاب هستند انتظار می‌رود با الگوگیری از معصومین (ع) در این ماه به خودسازی و بندگی خدا بپردازند.

وی در ادامه با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: این مناسبت را به خانواده معظم شهدا و جانبازان و ايثارگران تبریک عرض می‌کنیم. الحمدلله در شهرستان بندر ماهشهر بیش از 3 هزار و 200 شهید و جانباز داریم که افتخار شهرستانند و این نشان از باطن و واقعیت و روحیه شهادت‌طلبی در این شهرستان ولايتمدار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: آبروی امروز نظام از ایثارگری خانواده‌های شهدا است، دِین نظام به خانواده‌های شهدا تمام ناشدني است، چون تاسیس و بقاء نظام مدیون خون پاک آنها است. امروز الحمدلله شهادت تبدیل به فرهنگ منطقه شده، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان و انصارالله یمن و در دیگر کشورها در حال تبدیل به فرهنگ منطقه‌ای است که می‌بینیم از افغانستان و پاکستان و ایران و دیگر کشورها برای دفاع از اسلام و مقدسات رهسپار عراق و سوریه شدند، این یک دستاورد بزرگ برای انقلاب است.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب حقیقتاً گام جوانان است. این را بارها مقام معظم رهبری در ضمن بیانیه و بعد از آن به مناسبت‌های مختلف بیان کردند. همه نگاه‌ها باید به سمت جوانان جهت‌دهی شود، مسئولان نگاهشان را با توجه به ظرفیت عظیم و بی‌بدیل جوانان به سمت این قشر سوق دهند. بیکاری جوانان باتوجه به توانایی آنان کفر این نعمت بزرگ است.

وی متذکر شد: باتوجه به وجود صنایع عظیم پتروشیمی در شهرستان و وجود زمینه مناسب برای تاسیس صنایع متوسط و پایین‌دستی، می‌توان جوانان را امیدوار کرد و انقلاب اقتصادی ایجاد کرد. این نکته بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

هاشمی در ادامه با انتقاد از گرانفروشی در بازار جدید شهر چمران، اظهار کرد: حقیقتاً مردم از این گرانی می‌نالند، گرانی موضوعی است و گرانفروشی موضوعی دیگر است، علت عمده گرانفروشی بعد از بی‌انصافی بعضی از کسبه، ضعف نظارت بر بازار و قیمت‌ها است و متأسفانه تاوان کم‌کاری مسئولان را مردم مستضعف می‌دهند.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: همین میوه در شهرستان و مناطق اطراف حتی با نصف قیمت مهیا می‌شود. از همه در این برهه حساس می‌خواهم در تمام اموراتشان هم خداوند متعال و هم ضعفا و نیازمندان را در نظر بگیرند. بازار تازه نفس و جدیدالتأسیس نیاز به نظارت مضاعف داشت، از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود به صورت مناسب برای تعدیل قیمت‌ها به این امر ورود کنند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح نشاط و شادی در مدارس منحرف شده است، تصریح کرد: کسی مخالف شادی دانش‌آموزان در محیط مدرسه نیست، اما شادی باید با محیط مدرسه که محیط تربیتی است سازگار باشد، شادی که خطوط قرمزهای تربیتی را رعایت نکند شادی مخرب و شادی آینده‌سوز است و آینده‌ساز نخواهد بود. اولیاء دلسوز و مربیان گرامی همیشه ناظر مسائل تربیتی فرزندان محصل خود باشند. غفلت از این امر مهم آینده یک جامعه را به انحراف می‌کشاند.

هاشمی در پایان انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری را انتخابی حکیمانه و در راستای گام دوم انقلاب دانست و گفت: وی هم فردی باتقوا و هم باتجربه چند دهه ای در این دستگاه است و با دلسوزی و روحیه انقلابی و مبارزه با فسادی که دارد، ان‌شاءالله شاهد توفیقات مضاعفش باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار