یادواره ۱۳۷ شهید والا مقام شهرستان چرام، با حضور باشکوه مردم، مسئولان و خانواده معظم شهدا در مصلی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۰۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
سرهنگ انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان در این مراسم با اشاره به اینکه، عزت ایران اسلامی، مدیون از خودگذشتگی و فداکاری جوانانی است که با نثار جان یادوراه ۱۳۷ شهید والامقام چرامخود این انقلاب را به ثمر رساندند و ازکیان جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان دفاع کردند گفت: توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیروی از ولایت فقیه و حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی تنها راه مبارزه با استکبار جهانی است.
حجت الاسلام افشار امام جمعه شهر چرام هم سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت، ایثارگری شهدا و ایثارگران دانست و گفت: رمز پیروزی ملت ایران در مقابله با توطئه‌های دشمنان، استکبار ستیزی، شهادت طلبی، پایبندی به اعتقادات دینی، ولایت پذیری، وحدت و یکپارچگی وحضور در همه صحنه‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.
رزمنده بزرگ و سرباز کوچک حضرت امام خمینی (ره)، یکی از یادگاران و آزادگان سرفراز هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه با وجود سن کمی که داشتیم موانع زیادی بر سر راه ما گذاشتند تا به خط مقدم و جبهه‌ها رفتیم گفت: دوره‌های آموزشی را گذراندیم و حجت را بر ما تمام می‌کردند که جبهه تبعاتی دارد، اما نوجوانان با عشق خدایی این راه را انتخاب کردند.
مهدی طحانیان با اشاره به اینکه، اول فروردین ۶۱ در عملیات فتح المبین نیروی انسانی می‌خواستند و من از این فرصت استفاده کردم و با اصرار زیادی که داشتم پدرم رضایت داد که در جبهه شرکت کنم افزود: ما یاد گرفته بودیم که در راه خدا بجنگیم و پیروز شویم و اگر ذره‌ای در عقایدمان تردید می‌کردیم دشمن به هدف خود که ذلت و خواری ما بود، می‌رسید.
راوی و سرباز کوچک حضرت امام خمینی (ره) گفت: ما کم سن و سال بودیم و طعمه‌ای برای خبرنگاران محسوب می‌شدیم و دشمنی بعثی‌ها با ما که اسیر بودیم، بسیار زیاد بود و خبرنگاران خارجی با تیپ‌های عجیب، برای مصاحبه با ما، رو به روی ما نشستند، اما با توجه به باور‌های مذهبی و اعتقادی که داشتم به این خبرنگار زن در مورد رعایت حجابش تذکر دادم.
وی با اشاره به اینکه ما عنایت‌های خدا را در جنگ و در لحظه لحظه اسارتمان مشاهده کردیم افزود: نیرو‌های دشمن در زمان اسارت با ما بدترین رفتار را داشتند و بار‌ها نزدیک بود فلج شوم، اما به خواست و عنایت خدا این امر واقع نشد.
طحانیان با بیان ابراز همدردی خبرنگاران، با او، به عنوان یک نوجوانان اسیر گفت: خبرنگاران، ما را پس از مصاحبه مورد تفقد قرار می‌دادند و گریه می‌کردند در حالی که این خبرنگاران پیش از مصاحبه قرار بود از صدام برای یک جنگ روانی هدیه دریافت کنند، اما صدام با استفاده از رسانه به اهداف خود نرسید.
در این مراسم که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری همراه بود ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداخت.
گفتنی است شهرستان چرام ۱۳۷ شهید والامقام به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
ارسال نظرات