خبرهای داغ:
رییس انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی:

وجود 4160 بیمار در استان/ بیماران مبتلا به ام‌اس حمایت بیشتری نیاز دارند

رییس انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در رتبه پنجم ابتلا به ام‌اس قرار دارد، گفت: به طور متوسط هزینه دارو برای بیماران ام اسی ماهانه یک تا 1.5 میلیون تومان است و بیماران را با مشکلاتی مواجه می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۶۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سمیه زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی از سال ۹۰ فعالت خود را با همت گروهی از مبتلایان به ام‌اس و خیرین آغار کرد و اکنون در آستانه سالگرد تاسیس انجمن ام‌اس قرار دارد.

وی افزود: در طول این مدت با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده‌ و پیش از تاسیس انجمن محلی برای تامین نیازها و بیان و رفع مشکلات این بیماران در شهر و استان ما وجود نداشت و خوشبختانه بعد از تاسیس انجمن به تدریج دریچه‌ای از امید و توجه جامعه به بیماران ام‌اس گشوده شد.

رییس انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آمار کل بیماران ام‌اس در آذربایجان‌غربی چهار هزار و ۱۶۲ نفر است، بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۲۳ نفر خانم و حدود یک هزار و ۳۹ نفر آقا در انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

وی بیان کرد: قیمت بالای داروهای خارجی «ام اس» و حتی در برخی از موارد قیمت داروهای ایرانی با درآمد اندک بیشتر خانوارها سازگار نیست و این بیماران به حمایت‌های هرچه بیشتر خیران و مسوولان نیاز دارند تا در صورت امکان بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

زارع تصریح کرد: بیماری «ام اس» یک نوع از بیماری‌های خاص و صعب العلاج است که اکثرا افراد در بازه سنی 15 تا 45 سال به آن مبتلا می شوند و تاکنون هیچ درمان قطعی برای آن به دست نیامده است و منشا اصلی آن نیز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: این بیماری متاسفانه تا آخر عمر با فرد مانده و نیاز به مراقبت و توجه دارد اما طول عمر این بیماران نیز طبیعی است و در صورت مراقبت و رسیدگی و مصرف به موقع دارو و درمان می توانند مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.

رییس انجمن بیماران ام‌اس استان با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در رتبه پنجم ابتلا به ام‌اس را دارد، ادامه داد: به طور متوسط هزینه دارو برای بیماران ام اسی ماهانه یک تا 1.5 میلیون تومان است که با توجه به افزایش هزینه داروهای خارجی این مبلغ بسته به نسخه تجویزی و در استفاده از داروهای در هر فرد متغیر است.

زارع به مشکلات و دغدغه‌های انجمن و بیماران ام اس آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: به دلیل رشد 1.5 درصدی بیماری ام اس در استان، بیماران استان نیازمند احداث کلینیک‌ها و مجتمع‌های مجهز، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مخصوص با فیزیوتراپی هستند.

وی، مسئله اشتغال را از دیگر مشکلات بیماران ام اس دانست و افزود: با وجود اینکه بیماران ام اس اکثرا قشر جوان و تحصیل کرده جامعه هستند اما کارفرمایان  به دلیل خستگی زود رسی که این افراد دارند از استخدام این بیماران خودداری می‌کنند.

زارع با اشاره به اینکه از جمله مهمترین اقدامات انجمن در سال جاری خرید یک واحد آپارتمان توسط چندین خیر بوده است، افزود: متاسفانه هنوز مرکز خاصی برای نگهداری و درمان این بیماران در آذربایجان‌غربی وجود ندارد بنابراین از مسئولان و خیران استانی درخواست می‌شود که از بیماران ام‌اس حمایت کنند زیرا این بیماری، بیم با سختی‌های زیادی از جمله روند درمان و هزینه‌های ناشی از آن روبرو هستند که همین امر باعث شده بیماران چشم به حمایت مسئولان بدوزند.

وی درباره وضعیت بیمه‌ای بیماران ام‌اس افزود: بیشتر بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان هستند و کسانی که بیمه ندارند برای دریافت بیمه سلامت ایرانیان از طرف انجمن به‌صورت رایگان معرفی و بیمه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار