کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

ماه رجب مقدمه خودسازی و ارتباط با خداوند است

حجت الاسلام مصطفی عباسی گفت: در ماه رجب ارتباط با خداوند از طریق زیارت و توسل به برگزیدگان درگاهش بسیار راحت تر است.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۶۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رجب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان ضمن تبریک ماه رجب و سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)گفت: ماه رجب یکی از ماه های بزرگ مسلمین خصوصا شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام است. این ماه عزیز مقدمه خودسازی و ارتباط با خداوند است و اعمال بسیاری در این ماه وارد شده است.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: یکی از این اعمال؛ زیارت امامان معصوم و انجام حج عمره و زیارت مرقدپیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و قبرستان بقیع است و جالب اینکه برای زیارت این بزرگان در ماه رجب، زیارتنامه جداگانه وارد شده است و این نشان فضیلت این ماه بزرگ است.

وی ادامه داد: در ماه رجب ارتباط با خداوند از طریق زیارت و توسل به برگزیدگان درگاهش بسیار راحت تر و غفران در این ماه با دعای امام معصوم برای شیعیانش شیرین تر است.

عباسی ادامه داد: شروع این ماه با ولادت امام باقر (علیه السلام) برای هرشیعه ای این پیام را دارد که در هر زمان که شرایط برای روشنگری و بیان سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیتش فراهم گردید، انسان به این وظیفه بزرگ عمل کند و دین را با روشنگری زنده کند.

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: سیره زندگی بابرکت امام باقر علیه السلام اینگونه بوده است، که بعد از خفقان و ضعف حکومت ظالم اموی، تا فرصت اندکی فراهم گردید، نهضت روشنگری را براه انداخت و با تشکیل کلاس های درس و تربیت شاگردان ممتاز دین نبوی را زنده کرد و عمر مبارک خویش را در این راه هزینه کرد.

وی گفت: نهضت علمی و بصیرتی امام باقر علیه السلام را فرزند بزرگوارشان امام صادق (علیه السلام) تکمیل کردند و تا به امروز ثمره این مجاهدت را علمای شیعه در طول قرن ها برای شیعیان تبیین کردند و هیچ یک از مذاهب و ادیان دیگر به اندازه  مذهب حقه شیعه غنای علمی و منطقی ندارند.

 عباسی در پایان با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام)، اظهار کرد: همه کمالات درسه چیز است؛ اول تفقه در دین، دوم برنامه ریزی در معیشت و سوم صبر در مقابل مصائب و مشکلات.

ارسال نظرات