مدیر آموزش و پرورش دهگلان در مراسم جشن نیکو کاری گفت: شهدا با بخشش جان و هستی خود الگویی بی نظیر درانفاق و فداکاری هستند
کد خبر: ۹۱۱۸۲۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صباح قاسمی مدیر آموزش و پرورش دهگلان درمراسم جشن نیکو کاری که با حضورمسئولان و دانش آموزان بصورت نمادین در دبیرستان پروین اعتصامی این شهرستان برگزار شد گفت: احسان و نیکوکاری ریشه دراعتقادات مردم این سرزمین دارد و مردم با حضور خود در این جشن‌ها پیشرو بودن خود را در کمک به همنوع به اثبات رسانده‌اند.

قاسمی در ادامه با اشاره به ایثار و فداکاری گفت: ما باید ایثار و فداکاری را از شهیدان یاد بگیریم که با نثار جان خود برای امنیت و آسایش مردم، از خود گذشتگی را به ما نشان دادند.

وی افزود:زمانی که ایران اسلامی مورد آماج حملات دشمن قرار گرفت شهدا، جانبازان، اسرا و آزادگان جان برکف شدند تا نگذارند مردم و طنشان زیر سلطه بیگانه باشندکه براستی الگویی بی نظیر برای ما در کمک به همنوع بوده اند که نیاز است مسلمانان در هر عصر و زمان پیرو آنان باشند.

وی در ادامه گفت: مسلمانان باید برای کمک به همنوع، سیره و روش پیامبر (ص) را الگو قرار دهند و از توجه به نیازمندان و فقرا غافل نشوند.

قاسمی با اشاره به اینکه مردم نیازمند در روز‌های پایانی سال چشم به راه کمک مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: امید است با کمک‌های بی‌شائبه مردم و مسئولان این نیازمندان همچون سال‌های قبل سال نو را با شادی و خوشی شروع کنند.

وی در ادامه گفت:هدف اصلی از برگزاری این جشن، نهادینه کردن نیکوکاری، احسان و انفاق در جامعه به ویژه قشر دانش آموز است و نامگذاری هفته‌ای به نام احسان و نیکوکاری نشان از اهمیت آن در جامعه اسلامی است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کمک به همنوع به عنوان یکی از آموزه‌های ناب اسلامی درجامعه بویژه دربین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت:خیرین و نیکوکاران کشورمان با پرداخت نذورات و هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند به آن‌ها برای رشد و موفقیتشان کمک می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش دهگلان با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا نوع دوستی و شادی و نشاط را در جامعه گسترش یابد، ازمردم شهرستان و مسئولان خواست که با توجه به توان خود در مراسم نیکوکاری امسال مشارکت کنند و به نیازمندان با کمک‌های خود یاری رسانند.

وی در ادامه گفت:مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به همنوع و نیز انسان دوستی می‌باشد که در آموزه‌های اسلامی به آن تاکید فراوان شده است.

قاسمی افزود: دانش آموزان در جشن نیکوکاری با دستان مهربان خود، بذر مهربانی را در دل همکلاسی‌ها و دانش آموزان نیازمند می‌کارند و آنان را در سال جدید شاد می‌کنند.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ نوعدوستی در کشور نیازمند به آموزش و بردن فرهنگ نوعدوستی به مدارس هستیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات