رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: باید از امر به معروف همچون یک دژ برای حفظ جامعه استفاده کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۸۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل؛ صبح امروز در همایش مجمع شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کلیه دستگاه های دولتی و اجرایی کشور، آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در نشست دبیران این ستاد در دستگاه‌های اجرایی گفت: اگر این دو فریضه الهی را ترک کنیم اشرار بر ما مسلط می‌شوند؛ اگر این امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما اجرا می‌شد، امروز مسئول رانت‌خوار نداشتیم. یکی از رویکردهای ما مبارزه با قانون‌شکنی است، هیچ‌کس نباید جرئت کند در مقابل قانون بایستد. آقای رئیس جمهور نباید بتواند در مقابل قانون بایستد، ایشان تاکنون قانون امر به معروف را ابلاغ نکرده است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: باید از امر به معروف همچون یک دژ برای حفظ جامعه استفاده کرد. آیات بسیاری از قرآن کریم و احادیثی پرشمار بر اهمیت این فریضه و زیربنایی‌بودن آن تأکید دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: جناب لقمان که یکی از معلمان ما در قرآن است، به فرزند خود می‌گوید: «نماز بخوان، به معروف امر کن و از منکر، بازدار»، همچنین یکی از برجستگی‌های پیامبر آخرالزمان در کتاب‌های پیشینیان این بود که رسول خاتم اهل امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر مبارزه و مقابله با فساد در کشور گفت: بر طبق حدیث شریف اگر این فریضه الهی را ترک کنیم اشرار بر ما مسلط می‌شوند، اگر این فریضه در کشور ما اجرا می‌شد، امروز مسئول رانت‌خوار نداشتیم. اگر این فریضه همگانی می‌شد امروز مسئولی جرئت نمی‌کرد به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی به خارج از مرزهای کشور چشم بدوزد. جامعه ساکت، خاموش و بی‌تفاوت، بدکاران را بر مردم مسلط می‌کند و انسان را از چشم خدا می‌اندازد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) مؤمنی که حساسیت خود را از دست بدهد، مؤمن بی‌دین است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف، هزینه‌هایی دارد که مؤمن باید پرداخت کند، گفت: اگر هدف ما راضی کردن مردم باشد، هیچوقت کار درست نمی‌شود اما اگر بین خود و خدا را اصلاح کنیم خدا خودش میان مردم، رضایت برقرار می‌کند. امام راحل(ره) در زمینه قائم مقامی رهبری به حرف احدالناسی از اطرافیان خود توجه نکرد و خود تصمیم گرفت، چون مصلحت الهی را در نظر می‌گرفت.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از زمینه‌سازی ترویج برخی ناهنجاری‌ها در جامعه گفت: وقتی شبکه‌هایی که لجن منتشر می‌کنند، هنوز مورد حمایت محکم برخی مسئولان هستند، معلوم است که در زمینه پوشش و رفتار مردم جامعه ناهنجاری به وجود می‌آید.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ادامه گفت: امر به معروف یک انرژی است که بقیه فریضه‌ها را بر می‌انگیزاند. امر به معروف رشته ای است که مصالح عام را تأمین می‌کند، باید فرهنگ و فضای عمومی را به گونه‌ای تغییر داد تا کسی جرئت نکند منکر انجام دهد و کسی از این که کار خیر انجام ندهد، خجالت بکشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از رویکردهای ما مبارزه با قانون‌شکنی است، هیچ‌کس نباید جرئت کند در مقابل قانون بایستد. آقای رئیس جمهور نباید بتواند در مقابل قانون بایستد، ایشان تاکنون قانون امر به معروف را ابلاغ نکرده است.

آیت الله صدیقی در پایان درباره انتقاد یکی از حاضران در جلسه که از امام جمعه تهران خواست تا مثل بقیه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کند و محافظان را کنار بگذارد، گفت: بسیار عالی و به جا است که همه بتوانند همینقدر صریح نظر خود را بیان کنند و با دلسوزی به یکدیگر تذکر دهند، محافظ و این‌ها مسئله مهمی نیست، من بارها سماجت کردم که محافظ و راننده نداشته باشم اما به من تحمیل می‌شود و می‌گویند که نظام برای امثال حقیر خرج کرده است و دیگر متعلق به خودت نیستم. من محافظ‌ داشتن را شأنیت نمی‌دانم و خدا را شاهد می‌گیرم که از آن راضی نیستم.

رئیس ستاد امر به معروف در پایان تاکید کرد: من یک روضه‌خوان بوده‌ام و هنوز هم هستم، به شدت با اشرافی‌گری مخالف هستم و مسئولی که اشرافی زندگی کند، نمی‌تواند به خوبی به مردم خدمت کند.
ارسال نظرات