حجت‌الاسلام جلیل محبی بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۸۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل؛ صبح امروز در همایش شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر کلیه دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه میان او و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توافقی مبنی بر آغاز کمپین «از ما شروع کنید» شکل گرفته است، اظهار کرد: من و آقای قمی تصمیم گرفتیم از همه مردم دعوت کنیم تا ما و همه مسئولان جمهوری اسلامی را صریح و بدون لکنت زبان، مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

حجت‌الاسلام جلیل محبی بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: امروز باید این امر مهم در میان همه آحاد مردم، به‌ویژه مسئولان به‌صورت جدی دنبال شود. من و آقای قمی از امروز خودمان و سازمان خودمان شروع می‌کنیم و از سایر مسوولان میخواهیم به این کمپین بپیوندند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن گفت: امروز باید مردم به‌خوبی لمس کنند که صاحبان این انقلاب هستند و از آن حفاظت کنند، زیرا حفظ انقلاب امر معروف بزرگی به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر امر به معروف کردن مسوولان و کارگزاران کشور افزود: تاکنون در کشور این‌گونه استنباط شده است که فقط مردم باید مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار بگیرند، در حالی که امروز بیش از هر زمان دیگری به این نیاز داریم تا مردم بتوانند به طور صریح و بدون لکنت زبان، مسئولان را مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

وی در ادامه گفت: باید با فرهنگ‌سازی، تبیین صحیح و ایجاد فضای پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری، هر کسی از مردم بتواند در محل کار و هر ساحتی از جامعه، بالادستی‌ها و مسئولان را مورد امر به معروف قرار دهد و نسبت به اشتباه آنان تذکر دهد. به این منظور تغییراتی ساختاری در ستاد ایجاد کردیم و تحولات بزرگ‌تری نیز در راه است.

حجت‌الاسلام محبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، فریضه الهی برای برپا شدن امنیت و فرایض در جامعه است، تصریح کرد: آمر به معروف در یک اداره که رئیس خود را مورد امر به معروف قرار می‌دهد، باید مطمئن باشد که رزقش قطع نمی‌شود، چون رزق به دست خداست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به سختی‌های احتمالی در این راه اشاره کرد و گفت: در راه دین و در راه عمل به تکلیف الهی، همه سختی‌ها را می‌توان تحمل کرد و هزینه‌های آن را پرداخت، این سختی‌ها گذراست، اما نتیجه‌ای که باقی می‌ماند، اعتلای جامعه، کشور و نظام است. حتی اگر به قیمت جان مؤمن هم تمام شود مؤمن نباید هراسی داشته باشد چرا که شهادت باید آرزوی هر مؤمن باشد. در حدیث شریف آمده است کسی که در دلش، شوق مرگ در راه مجاهدت را نداشته باشد، منافق است.

این حقوقدان و استاد دانشگاه در تشریح کمپین «از ما شروع کنید» گفت: من و آقای قمی، شروع کننده این جریان هستیم و میخواهیم بقیه مسوولان نیز به این جریان معروف بپیوندند. هر کدام از کارمندان و روحانیون ستاد امر به معروف یا سازمان تبلیغات می‌توانند مستقیم با ما و دفتر محل کار تماس بگیرند یا به شکل حضوری مراجعه کنند و انتقاد خود را مطرح کنند. ما این کار را از خودمان شروع می‌کنیم و سعی می‌کنیم به کل کشور تعمیم دهیم. من شماره تلفن همراه خودم را اعلام میکنم تا هرکسی هرجا موردی از ما دید سریعا و بدون ترس به ما تذکر دهد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر در کشور شفافیت تقویت شود و مدیران همه پاسخگو باشند، فساد کم می‌شود و با کم‌تر شدن فساد، دیگر ناهنجاری‌های زیادی را در خیابان شاهد نخواهیم.
ارسال نظرات