رئیس‌جمهور در لاهیجان خبر داد:

اتصال دریای خزر به خلیج فارس از طریق شبکه ریلی/ رئیس‌جمهور فرمانده جنگ اقتصادی و روانی با دشمن است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راه آهن رشت-آستارا با مشارکت کشور آذربایجان تکمیل می‌شود گفت: بندر انزلی و کاسپین هر چه زودتر باید از طریق ریل به سواحل خلیج فارس متصل شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۷۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لاهیجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم گیلان در ورزشگاه تختی شهرستان لاهیجان با اشاره به فرارسیدن ماه پربرکت رجب و سال جدید اظهار کرد: در عصر حجر در سال جدید در خدمت مردم گیلان که فخر ایران عزیز و قدرشناس هستند حاضر شدم.

ایستادگی مردم ایران در برابر دشمنان ستودنی است

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار حساس و مهمی قرارگرفته‌ایم افزود: ملت بزرگ ایران از آغاز امسال یعنی سال ۹۷ و تا پایان سال در آزمایشی بزرگ و تاریخی قرار گرفت که پیروزی‌های عظیمی نیز به دست آورد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش بودند تا امسال را سال شکست ایران و پیروزی خود قرار دهند گفت: ملت بزرگ ما در تمام مراحل در برابر فشار دشمنان این سرزمین ایستادگی کردند و این ایستادگی ستودنی است.

‌شهریور و مهر ازلحاظ تورم ماهانه، سخت‌ترین ماه

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و فشارها علیه ایران از اردیبهشت‌ماه شروع‌شده و تا آبان ماه این فشارها تشدید یافت خاطرنشان کرد: در تمام این مراحل مردم ایستادگی، مقاومت و رشادت‌های خود را در برابر دشمنان ایران و اسلام نشان دادند.

روحانی با بیان اینکه ازلحاظ آمار اقتصادی ماه‌های ‌شهریور و مهر ازلحاظ تورم ماهانه، سخت‌ترین ماه بوده تصریح کرد: بهترین ماه‌های که مردم مقاومت خود را نشان دادند آذرماه و دی‌ماه ازلحاظ تورم بود اما ملت ایران در روز ۲۲ بهمن با شهامت و مقاومت از این ایام نیز عبور کرد.

وی با بیان اینکه مردم در طول این سال‌ها علیرغم سختی‌ها ایستادگی و مقاومت خود را در برابر انواع توطئه دشمنان نشان دادند گفت: دشمن به آرزوی خود نرسیده است و بی‌تردید نخواهد رسید گر چه مشکلاتی را پیش پای مردم و دولت به وجود آورده است.

رئیس‌جمهور اولین فشار دشمن علیه ملت را کوتاه آمدن ملت ایران از اهداف برجام برشمرد و گفت: دشمن در برجام ما را به نقض آن تحریک می‌کرد تا ما ناقض این معاهده باشیم اما در این مسیر ناموفق بودند.

روحانی با بیان اینکه دشمن درصدد بود تا دنیا را بر اعمال تحریم‌ها علیه ایران با نقض معاهدات بین‌المللی همراه کند افزود: هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی و حتی متحدین آمریکا یعنی اروپا در برابر نقشه کاخ سفید سرفرود بیاوردند.

خروج آمریکا از برجام تخلف و ایستادن در برابر سازمان ملل و جهان بود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا نهایتاً مجاب شد خود به‌تنهایی از پیمان بین‌المللی برجام خارج شود گفت: خروج آمریکا از برجام تنها پیمان خروج آمریکا از ایران نبود بلکه خروج از ۷ کشوری بود که سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن را تأیید کرده بود.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تخلف و ایستادن در برابر سازمان ملل و جهان بود افزود: آنچه انجام گرفت تخلف و ایستادگی در برابر سازمان ملل، جامعه جهانی و کشورهای دنیا بوده و در این مرحله نیز دشمن ناموفق عمل کرده است.

شکست آمریکا در تشکیل جلسه شورای امنیت با حضور ۱۴ کشور

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد در مرحله اول و دوم می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم را با شکست مواجه کند افزود: ملت ایران نه‌تنها در برابر دشمن ایستادگی کرد بلکه انواع توطئه‌های بعدی آن‌ها را به دست نمایندگان این ملت خنثی کرده است.

روحانی با اشاره به شکست آمریکا در تشکیل جلسه شورای امنیت با حضور ۱۴ کشور گفت: آمریکا نه‌تنها در شورای امنیت بلکه در نشست ورشو که نشستی ضد ملت ایران بود نیز شکست خورد گرچه مشکلات دیگری برای ایران پدید آورد.

در جنگ اقتصادی و روانی هستیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در شرایط عادی نبوده بلکه در جنگ اقتصادی و روانی هستیم گفت: ما باید به این باور برسیم که در یک میدان نبرد در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم و همه ملت ایران می‌دانند که در این مرحله عقب‌نشینی به معنای از دست دادن همه دستاوردهای تاریخی ملت ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی است.

روحانی با بیان اینکه پرچم‌دار نهضت مشروطه مردم آذربایجان و گیلان بودند گفت: مردم در نهضت مشروطه در برابر استکبار ایستاده‌اند و در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این استان همچون سایر کشور در برابر دشمن ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم صبور ایران‌زمین باید بدانند که شرایط امروز بسیار سخت است افزود: آمریکا در تلاش است تا به ما تحمیل کند که به ۴۰ سال عقب برگردیم درحالی‌که ما می‌گوییم به عقب برنمی‌گردیم و مسیر پیشرفت آزادی و مردم‌سالاری را ادامه می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه آمریکا اعلام می‌کند ایران باید به ایران سال ۵۷ مبدل شود بیان کرد: آمریکا بدانند ملت ایران مسیر خود را از بهمن ۵۷ آغاز کرده و آن مسیر آزادی استقلال و مردم‌سالاری است.

وی با بیان اینکه ما در ارتباط با آمریکا در مواضعی نیستیم که بتوانیم با آن‌ها مذاکره و یا معامله کنیم گفت: ما باید دشمن را به عقب برانیم و به او بفهمانیم که ملت ایران راه عزت و سربلندی را ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب فرمودند فرمانده نبرد خود شخص رئیس‌جمهور است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در میدان جنگ اقتصادی و روانی ما نیازمند یک رهبر راهبردی هستیم تصریح کرد: در جلسات خصوصی با رهبر معظم انقلاب اعلام کردیم که مواضع ما با دشمن یک صحنه نبرد و جنگ است و در این جنگ ملت نیازمند فرمانده است تا همه مسؤولین و ارکان نظام در کنار و تحت عنوان یک فرمانده واحد کار خود را پیش ببریم که رهبر انقلاب فرمودند فرمانده این نبرد خود شخص رئیس‌جمهور است.

روحانی بدون حضور ملت ایران یعنی هیچ

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوای دیگر باید در کنار دولت باشند افزود: حسن روحانی بدون حضور ملت ایران یعنی هیچ درحالی‌که حسن روحانی در کنار ملت ایران قدرت و تمام توان ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز روز یکپارچگی ملت ایران در برابر دشمنانی است که فکر می‌کنند می‌توانند این ملت را به‌زانو دربیاورند تصریح کرد: من در اینجا با همان عهد پیمان سال ۹۲ و ۹۶ اعلام می‌کنم که دولت به‌عنوان خدمتگزار و خادم مردم نه از شرایط جنگ می‌هراسد نه از جنگ روانی می‌ترسند چون ملت یکپارچه را در کنار خود دارد و دولت با همه توان از ملت ایران حمایت خواهد کرد و نسبت به دغدغه و مشکلات آن‌ها از همه توان خود استفاده می‌کنند.

خودکفایی در گندم، بنزین و گازوئیل

روحانی دولت را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم به مردم وعده داده بود مصمم دانست و خاطرنشان کرد: ما در آغاز دولت یازدهم به مردم وعده دادیم در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و در این مسیر سه سال است که در گندم خودکفا هستیم و این از برکت خداوند و دسترنج کشاورزان است که بر دستان آن‌ها بوسه می‌زنیم.

وی با بیان اینکه به مردم وعده داده‌ایم در طول این دولت آن‌ها را ازلحاظ مصرف انرژی به خودکفایی برسانیم افزود: در آغاز این دولت 6 میلیون و 500 هزار لیتر گازوئیل و 12 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین وارد می‌کردیم اما امروز حدود سه سال است که در گازوئیل، نفت و گاز خودکفا هستیم و حتی صادر می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ابتدای دولت ۲۵ میلیون مترمکعب بنزین وارد می‌کردیم و در زمستان بیش از این نیاز به کار داشتیم گفت: دولت از مهرماه امسال بنزین وارد کشور نکرده و در هیچ فصل از سال حتی به یک مترمکعب گاز وارداتی نیاز ندارد درحالی‌که صادر نیز می‌کنیم.

روحانی با اشاره به وعده 26 هزار میلیاردی در طول سفرهای استانی هیئت دولت به استان‌ها افزود: تاکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت کرده‌ایم و این یعنی بیش ازآنچه به مردم وعده شده اعتبار پرداخت کردیم.

4 راه‌آهن به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شدند

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به مردم ایران قول دادیم تا چهار استان کشور به راه‌آهن سراسری متصل شود افزود: دولت دو راه‌آهن در سال ۹۶ و دو راه‌آهن سراسری در سال ۹۷ به اتمام رسانده که همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت ازجمله آن‌هاست.

روحانی با بیان اینکه امروز گیلان به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود افزود: مردم سال‌ها در انتظار چنین روزی بودند و در این راستا سال‌ها دولت‌ها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم در راستای بررسی راه‌آهن‌های کشور یکی از آن‌ها تکمیل راه‌آهن رشت ـ قزوین بود افزود: در آغاز این دولت ۳۰ درصد این طرح انجام‌شده بود و لازم بود که این طرح تکمیل شود و برای راه‌آهن رشت ـ قزوین یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده درحالی‌که دولت می‌دانست باید یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن متقبل شود.

آغاز عملیات اجرایی پیوستن راه‌آهن آستارا به رشت

رئیس‌جمهور بهره‌برداری از راه‌آهن استراتژیک و مهم رشت ـ قزوین را بسیار حائز اهمیت برشمرد ‌گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین میلیون‌ها نفر مسافر و ده‌ها هزار تن بار را در سال جابجا می‌کند و به حول قوه الهی کلنگ آغاز عملیات اجرایی پیوستن راه‌آهن آستارا به رشت و نیز در این سفر به زمین خواهیم زد.

اتصال دریای کاسپین به خلیج فارس از طریق شبکه ریلی

روحانی راه‌آهن رشت آستارا را یکی دیگر از طرح‌های ملی و بین‌المللی برشمرد افزود: طرح پیوستن راه‌آهن رشت ـ آستارا یعنی پیوستن میلیون‌ها انسان در آفریقا، آسیا، آسیای مرکزی، قفقاز و مناطق دیگر از طریق ایران است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت ـ آستارا با مشارکت کشور آذربایجان تکمیل می‌شود گفت: بندر انزلی و کاسپین هر چه زودتر باید از طریق ریل به سواحل خلیج فارس متصل شود.

رئیس‌جمهور بر ضرورت پیوستن راه‌آهن رشت ـ قزوین به بندر کاسپین و آستارا تأکید کرد و از سازمان برنامه بودجه و وزارت راه و شهرسازی خواست تمام تلاش خود را برای پیوستن بندر کاسپین و آستارا تا پایان دولت دوازدهم به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه در راستای اتصال راه‌آهن رشت به بندر انزلی و آستارا میلیون‌ها نفر از کشورهای حاشیه خزر، اروپا و گرجستان به ایران می‌آیند تصریح کرد: پیوستن شبکه ریلی از رشت به آستارا که ۱۶۱ کیلومتر باقی‌مانده می‌تواند در شمال جنوب را به یکدیگر متصل کند و میلیون‌ها نفر داخل آن جابجا شود گرچه هم‌اکنون این مهم از طریق راه‌های زمینی ممکن است.

ایران آماده تعامل با همه کشورهاست

روحانی با تأکید بر اینکه این دولت از همان ابتدا اعلام کرد که می‌خواهد با تمام دنیا رابطه تعامل دوستانه داشته باشد گفت: آن‌هایی که امروز با ما فاصله دارند مقصر خودشان هستند و از سوی ما موانعی نبوده و آن‌ها هستند که از ابتدای انقلاب مانع درست کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه ایران بیشترین رابطه را با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان دارد بیان کرد: ایران روابط دوستانه با کشورهای همسایه را ادامه خواهد داد و ناگفته نماند همین راه‌آهنی که امروز آغاز عملیات اجرایی آن از آستارا به رشت کلید می‌خورد بخشی را با مشارکت کشور آذربایجان انجام خواهیم داد.
گیلان نیازمند تحول در حوزه محیط‌زیست است

روحانی با بیان اینکه استان گیلان نیازمند یک تحول در حوزه محیط‌زیست است گفت: معضلات زیست‌محیطی تالاب‌ها و منابع آبی در گیلان برای ما با توجه به تصمیمی که در هیئت دولت در تهران گرفته شده بسیار مهم است و ما برای حل آن‌ها خود را مسؤول می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه باید رودخانه‌های شهر رشت و استان فرح‌بخش باشد گفت: باید برای مسئله فاضلاب بیش از گذشته تلاش کنیم و در این سفر نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص‌یافته و در تلاشیم وضعیت تالاب بندر انزلی را از مضرات زیست‌محیطی نجات داده، منابع آب استان گیلان را تأمین و پس از خودکفایی به سایر استان‌ها کمک کنیم.
تسطیح اراضی 18000 از اراضی کشاورزی گیلان تا پایان کار دولت

روحانی با اشاره به طرح کشاورزی و تسطیح اراضی افزود: تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی در گیلان تسطیح اراضی شده و تا پایان دولت دوازدهم ۱۸ هزار هکتار را به مردم وعده خواهیم داد تا انجام شود.

وی با بیان اینکه تسطیح اراضی در گیلان می‌تواند به کشاورزی کمک کند گفت: با تسطیح اراضی می‌توان کشت دوباره و سه‌باره را در گیلان انجام داد و درامد مردم گیلان را افزایش و تولید محصولات کشاورزی را رونق بخشید.
تأکید بر اقتصاد نوین و دانش‌بنیان با اتکا بر جوانان و بانوان

رئیس‌جمهور همچنین به اقتصاد نوین و دانش‌بنیان‌ها با اتکا بر جوانان و بانوان تأکید کرد و افزود: حدود ۱۰ تن از جوانان و زنان استان در پست‌های مدیریتی استان مشغول به کار شدند که مایه خرسندی است و‌ باید نسل جوان ما را که در این شرایط حساس حضور دارند وادار کنیم تا مهارت و دانش لازم را بیاموزند و مسؤولیت‌های مدیریتی کشور را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به سفر استانی قبلی خود به گیلان خاطرنشان کرد: دولت در سفر سال ۹۶، 796 میلیارد تومان برای ۳۶ پروژه وعده داده بود تا به این استان پرداخت شود اما در عمل یک هزار و 240 میلیارد تومان پرداخت کرده که نشان می‌دهد آنچه به مردم وعده داده‌شده بود بیشتر عمل شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در طول دولت یازدهم دولت ۱۲۹۶ میلیارد تومان از بودجه عمرانی برای گیلان هزینه و اجرا کرده گفت: دولت در این سفر استانی ۶۶ طرح و پروژه به ارزش یک هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان برای گیلانیان تدارک دیده است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف با اعتبار 4000 میلیارد تومان در گیلان

روحانی با بیان اینکه امروز حدود چهار هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن در گیلان آغاز می‌شود تصریح کرد: طی تفاهمی که با بخش‌های مختلف انجام می‌شود امیدواریم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم طرح‌های مختلف انجام و اجرا شود و ما بتوانیم گیلان سرسبز و مردمانی گیلانی سربلندتر داشته باشیم.

انتهای پیام/3389/ر

 

ارسال نظرات